YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

14 maj, 2013

Jag är grymt bra och bäst i världen på att vara jag!

. 14 maj, 2013

Så lätt det är att skylla på någon annan...att hitta någon annan som får bära bördan över saker som har blivit fel. Då slipper man ju ta ansvar själv. Helt otroligt fenomen..
Idag var jag på en fantastiskt givande föreläsning med Torkild Sköld. En fenomenal talare som lockade till lika många kloka insikter som härliga skratt. Några av alla klokheter jag fick med mig var att vi alla är ansvariga för hur vi reagerar på saker som händer omkring oss. Om alla la lika mycket ansvar på att sköta sina egna liv som jag la på mitt dåliga samvete, då skulle alla och även jag vara mycket lättare i sinnet. Jag kan inte fixa alla andra. Från och med nu ska jag göra mig själv lite viktigare, lite märkvärdigare och främst av allt fokusera på vad jag tycker om mig själv istället för bara vad andra tycker om mig.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar