YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

23 september, 2012

Näsan ovan vattenytan

. 23 september, 2012

En gång för länge länge sen läste jag om en tjej någonstans ute i cyberspace som gått samma utbildning som jag. Hennes motto var: Näsan ovan vattenytan, näsan ovan vattenytan, näsan ovan vattenytan...
Förr har jag väl bara halvanat vad hon menade med det där mottot...Men nu stenhajar jag.
Jag lever efter det mottot numera.
Jag fick till o med avboka mina 30 minuter hos sjukgymnasten imorgon. Varje minut är helig. Och i min stressade hjärna -trots mitt obefintliga mattesinne-räknar jag kvickt ut att om jag åker till sjukgymnasten är det inte bara 30 minuter, den avsatta tiden jag har hos han, som går...

Nix:
Om jag ska till sjukgymnasten måste jag raka benen, tar ju lätt 10 minuter, jag måste sminka mig mer än dagismakeupen, jag måste fixa frisyren...låt oss säga allt som allt 30-40 minuter jämfört med dagissminkningen som handlar om att fylla i ett ögonbryn eller två, mascara och två svarta streck,sen måste jag hitta nåt vettigt att ha på mig annat än mjukisbrallorna, 15 minuter innan uttalad tid måste jag köra, 30-40 minuter hos sjukgymnasten, efteråt vill jag så klart heja på världens raraste människor-läkarsekreterarna på vårdcentralen där jag praktiserat alla praktiker och där går minst 20 minuter, sen ska jag ta mig ut till bilen som troligen jag tvingats parkera mellan två bilar, där kommer jag sen sitta i  minst 10 minuter i väntan på att någon av ägarna till bilarna som omringat mig ska komma och köra iväg så jag lättare kan backa ut- annars ger jag mig så klart iväg ändå till slut med hjärtklappning och beredskap om att ramma en annan bil då jag FORTFARANDE inte fattar när i hela friden det är man ska börja ratta om man bakar ut ståendes mellan två bilar. Därefter, efter rammade bilar eller ej, ska jag hem igen...15 minuter till.

Ja...alltså...ett 30-40 minuters sjukgymnastbesök tar snarare 150 minuter allt som allt....(räknade jag rätt nu?) 150 minuter...ja det blir ju nu...ja hur var det nu...120 minuter är ju 2 timmar...och då har vi 30 minuter över och 30 minuter är ju en halvtimme så ja...allt som allt blir det
TVÅ OCH EN HALV TIMMEEEEEEEE!

Måtte bara sjukgymnasten aldrig hitta min blogg...då kommer jag dessutom bli skickad på stresshantering...djupandning, visualisering av vackra fridfulla bilder o sånt dära braigt.... och det har jag DÅ RAKT INTE TIIIIIIIIIIIIIID MED!

Som nu...nu har jag bloggat alldeles för länge. Nu har det gått dyrbara sekunder och minuter då jag skulle ägnat mig åt statistik och ekonomi...
Shit pommes!

SNÄLLA KLOCKJÄKELSKAP- STAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar