YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

19 mars, 2013

Var modig!

. 19 mars, 2013

Jag har många fina människor omkring mig och mina vänner väljer jag alltid efter att de inspirerar mig på något sätt. Det gäller allt från vänlighet, äventyrslust, självständighet till mod!
Mod är något jag själv saknar. Jag har alldeles för många gånger gjort val baserat på andra, i stort och smått. Inte alltid för att någon styrt mig (de gångerna är faktiskt väldigt få) men för att jag velat ta det säkra kortet, inte velat trampa någon på tårna, gjort det för att jag trott det passar sig bättre, saknat tro på mig själv...osv.
Men om man går samma gata dag efter dag, då ser man sällan nya saker. En dag har man sett rubbet.
Hur ska jag någonsin kunna ta den andra gatan om jag inte lägger alla "tänk om" åt sidan och bara gör det, först då kanske?
Om jag provar att köra "mitt race". Går på MIN magkänsla, men ändå väger in mina råd från mina närmaste och deras tankar? Struntar i allt "jag fixar det inte" och allt det där och bara bestämmer mig för att "DO IT".

Jag tog det där beslutet egentligen redan för 2 år sedan. När jag kikade runt på utbildningar och hittade rätt.
De här åren har varit mina. På gott och ont. Nu ska jag ta det ett steg längre. Att fortsätta vara en förebild.
Barnen.
Jag fick chansen att ta den här tiden till att utveckla mig själv och jag ska fortsätta. Och min resa ska bli deras. Jag ska visa att man kan vara ödmjuk men också gå sin egen väg. Låt ingen ingen få dig att tro att "du inte kan". För det kan du!
Låt inte avundsjuka komma i vägen. Låt inte heller dina  egna tvivel på dig själv styra.
Följ ditt hjärta. Var modig.
Jag gör resan nu. Och den dagen de står där, vid ett vägskäl som jag gjort nu, ska jag berätta om mina egna tvivel. Hur jag en dag bara bestämde mig för att strunta i det där. Att bara köra. Att förlita mig på min egen styrka och min "känsla".
Jag ska uppmuntra dem att våga. Att vara egna starka individer med kraft i både hjärta och sinne. Ödmjukhet och styrka att gå sin egen väg.
Var modig!



1 från Dej till Mej:

Anonym sa...

Du är världens bästa förebild för många människor (bland annat mig) men framför allt för dina underbara barn!
Man kan vara bestämd och gå rakt på sak men samtidigt vara ödmjuk- PRECIS som du är och det är det som gör dig så fantastiskt jävla bra!
Du är en blandning av dom mest fantastiska egenskaperna och det är det jag älskar med dig!

Kram Annelie

Skicka en kommentar