YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

22 mars, 2010

1 år närmare 30

. 22 mars, 2010

ja, faktiskt sista året innan 30-slaget! Jisses, ja fattar ingenting???
Hade en usel morgon. Antagligen för att jag missade önska mig en stress-fri morgon, förmiddagen vägdes upp av kära Hannahs presenter: massor med glitterpennor som ska förgylla min jobbkalender och ett nagel-lack, liiiila. Så himla snällt!

Ingen frukost på sängen och ett snabbt grattis i dörren på grund av en ovanligt hysteriskt rusande klocka gjorde att början på födelsedagen kändes lite si så där.
På kuppen blir jag och "Lillfröken" ovänner precis innan det är dags att gå till dagis. Först blev hon tok-besviken för att hon inte fick leka i badkaret 10 min innan dagis och sen började vi kivas då jag totalvägrade släppa i väg henne i alldeles för små sommarsandaler.
Långt om länge kom vi i väg och vi blev vänner och vårt bråk var som bortblåst väl på dagis. En puss och en kram sen sprang hon i väg.
Kändes inte alls något kul att köra till jobbet ändå.

Tack o lov för Hannah.

Väl hemma var det panikstädning, TROTS att här var så himla fint i går kväll.
Blev sambons föräldrar, min pappa och hans fru och till slut även lilla mamma som kom och firade mig.
Framåt kvällen blev sambon dålig och har antagligen åkt på sjukdomen maginfluensa som just nu härjar för fullt hos "Lillebror".
I skrivandes stund ligger han och ber en bön på soffan. Jag lider med han, men härifrån.

Jag vet inte vad jag förväntade mig riktigt men måste viskande erkänna; jag är allt lite besviken på min födelsedag...
När det kändes som tråkigast gömde jag mig 5 snabba vid datorn och kikade in HÄR !!!

Men JISSES, det är ju jag. Jag vann, jag vann, jag vann!
Mamma var enda gästen kvar och springandes på tå, eftersom "Lillfröken" somnat, flaxade jag och väste: Jag har vunnit, mamma, Jag vann!
Och i samma sekund kom jag på att mamma som precis vet vad ett mail är, inte har en susning om vad en bloggbakgrund är.
Men hon var i alla falla himla glad för min skull!
Jag är så himlans glad!
Trots en lite, ja, allt för vuxen födelsedag, så blev det ett himla glatt slut!
Jag är malligast i staaaaan!

Miljoner triljoner tack!

4 från Dej till Mej:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen & grattis till vinsten av en ny bloggdesign :)

Cia sa...

Grattis till designen som komma skall och grattis på födelsedagen lite i efterskott.

Dalkullan Penny sa...

Grattis Grattis =)

Trasdockan sa...

Gumman, grattis i massor i efterskott på din dag närmare 30 *fnissar lite täppt* Å grattis till din nya design, fasen va kul! Glad för din skull, det var en fin present. Puss å kram hela dan ♥

Skicka en kommentar