YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

28 mars, 2010

En virrig söndag

. 28 mars, 2010

En virrig söndag har det varit då vi alldeles glömde bort allt vad sommartid och ändra klockan innebär...
Saker och tig har precis börjat ordna till sig och då är det kväll. Märkligt.

Har varit en helg med blandat innehåll.
Fredagen började 07 Jag skulle ta mig upp ur sängen men var alldels orkeslös. Kunde inte gå? Benen värkte och jag kände mig jättekonstig?
Fick i panik ringa efter mamma medan jag ålade mig fram i huset. "Lillfröken" tyckte det var jättekul däremot.
Efter Alvedon mådde jag ett par timmar senare lite bättre och kunde ta igen mig på soffan medan mamma lekte med "Lillfröken" och på något märkligt vis hann städa undan i huset samtidigt?! Något som jag själv allt för sällan lyckas med.
På eftermiddagen for vi till systeryster. Hela syskonskaran med barn och sambos var samlade.
Barnen busade och vi åt gott på kvällen.
Lördagen startade redan 06.30 då "Rutis" sa "godmorgon" med en glad ramsa på sitt eget lilla vis vilket ingen i huset kunde värja sig från.
Snart var vi alla samlade vid frukostbordet.
"Anjeska" plockade fram fingerfärg och stora pappersrullen och alla barn fick måla fritt. Detta resulterade förstås i att töserna fick ett bad på köpet.
"Lilleman W" kunde kontrollera sig bättre och klarade sig undan. :)

Vid 11 var det på med festblåsor och iväg bar det till dagens höjdpunkt: MINI-DISCO!
På "Anjeskas" gym hade det ordnats mini-disco för de små för att stödja barncancerfonden. Att låta barnen dansa disco, träffa Pippi Långstrump, få ansiktsmålning och fiska i fiskedamm och samtidigt ge bidrag till barncancerfonden. Kan inte bli bättre!
"Lillfröken" dansade som bara den! Hon tog verkligen tjatet om disco på allvar. :)

Vi filmade och tog kort men ja...jag får bjuda på det där vid ett senare tillfälle.
Vi har en ny videokamera som man även kan fotta med, men jag har inte vågat ge mig på att lägga över det på datorn än. Det får bli en annan dag!

Nej, klockan rusar och jag ligger redan en timme back i planerna för kvällen OCH den gångna dagen så ja får väl avrunda...
Adios!


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar