YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

07 mars, 2010

Uppdatering

. 07 mars, 2010

Åkte på förkylning och fick vara hemma från jobbet onsdag till fredag. "The Man" åkte på samma förkylning men ansåg att hans var värre? Hur kommer det sig att män blir så himlans ynkliga när dom är sjuka?
Mamma har rätt: Det är tur att det är kvinnor, inte män som föder barn.

Låg mest i soffan och orkade jag mig upp så var det inbjudningskorten jag hjälper kära syster med som fick ta min tid. "Lillfröken" kräver sitt. Även om så mer än vanligt så hon är inne i en enorm trotsperiod?!

I fredags gav jag mig ut på jakt efter den PERFEKTA 4-års presenten till "Lilleman W". I affär nummer två hade jag redan drabbats av panik och höll på att brista ut i STORGRÅT när jag inte tycktes hitta NÅGONTING perfekt under 650 kronor.
Ringde hysteriskt till "Biborka" ca 5 ggr medan jag var i affären.
Långt om länge hittade jag en en STOR bil, med släp med en mindre bil. Det fick gå. Själva förpackningen var gigantisk. Så även om jag hade velat ha något ÄNNU större, så uppfyllde mina krav åtminstone till hälften.
Lördagen bjöd på kalas hos käraste "Lilleman W". Fullt ös med "Lillfröken" och syskonbarn. :)

Dagen började med en tur ut i fina vädret. Gräva i stenhård snö si så där 45 minuter, utforska garaget för att sedan avsluta med en promenad i vagnen.
Efter middag somnade "Lillfröken" pladask i min famn i soffan.

"The Man" jobbar sentsentsent så det blir en eftermiddag med "Lillfröken och mig själv.
Hannah jobbar helgen och skulle eventuellt komma förbi på en kopp kaffe vid sex. Vi har vänskapsabstinens så vi inte träffats sedan i MÅNDAGS! Och nu har jag semester måndag och tisdag så vi kände vi var tvungna att ses en sväng därimellan.

Dax att röjja undan på torpet så Hannah kan ta sig längre in än i hallen utan att riksera att bryta ett ben, eller två.


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar