YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

24 maj, 2011

Inte mycket vettigt här inte

. 24 maj, 2011

Nattat barn och sitter nu dyngsur i soffan efter att ha jagat runt
I ÖSREGN
efter mina trädgårdsmöbler som blåst runt i trädgården. Tack o lov hade mina blommor stått pall mot ösregn och stormvindar också.
Jorå minsann...planterat blommor och fått 3 av 4 krukor att blomma. Jag jo!

Kan inte begripa att båda barnen somnat innan 19 TVÅ dagar i rad?
Vad i allsin da´r ska jag göra nu?
Borde ju städa...sotaren kommer imorgon. Vore ju förargligt om han bryter ett ben eller två på de 854 leksakerna som ligger utspridda.
Eller om han sätter en av de 94562 dammtussarna i halsen...
Men så är jag ju så förskräckligt sugen på att virka!!!
Håller på med en blomma till kompisens dotters mössa. Sen är den färdig.
Vill göra fler av de otroligt söta bokmärkesmonstrena och så vill jag ju ge mig på att virka små söta bakelser som skulle passa "Lillfröken" alldeles förträffligt!!!
Samtidigt har jag ett påslakan att sy, ett par byxor att sy ihop, gardintyg att välja ut till mina planerade nya sommargardiner, två tavlor att klä om och även nya kuddfordral....o när jag ändå är på den banan borde jag bestämma mig för färg på nya filtar som ska inhandlas.
Med de i tanken så slås jag av iver inför skatteåterbäringen och planering av nytt tv-möblemang.
Och så ska jag ÄNTLIGEN beställa tid hos optikern. Och så ska jag ju ha nya glasögon.
Har en klar bild av preciiiiis vilka glasögon jag vill ha...Undrar om de finns i verkligheten???
Och så skulle jag vilja ta tag i den där tatueringen också...
*urspårning*
Blev hursomhelst inbjuden till grannen på fika imorgon. 4 mammor och 4 småfolk. Tackade JA med bredaste smajlet men fick total panik och socialångest medan smaljet stod som bredast.

Men va fasen...Jag kanske är rätt vimsig, virrig, knepig, kocko, glömsk, trögtänkt och så dära men å andra sidan....med en liten dos humor med och det där breda smajlet UTAN total social panik kanske jag kan få ett par timmar med nya människor och välbehövligt nytt sällskap.
Wish me good luck!

Nu
kaffe
leksaker
dammtussar
matta alt välplacerade leksaker över fläckar på golv
följt av virkning

Adios

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar