YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

06 maj, 2011

Lata härliga dagar

. 06 maj, 2011

har det varit.
Gårdagen spenderades på Sorello med svärmor och vän från förr. En värd-att-vänta-på-födelsedagsmiddag. Supergod mat och 4 timmars snicksnack om allt man kan tänka sig. Hade så himla trevligt!

Efter att ha väckts klockan 4 !!! satte cirkusen igång. Lillprinsen vägrade somna om och ingen annan än prinsen själv var pigg på att stiga upp o leka.
Resultatet: en sovande storasyster och 2 föräldrar som svor ramsor om vem som borde få sova vidare. Ovänner klockan 04.30- det måste vara vårt absoluta rekord?
Långt om länge gick lillprinsen med på att somna om. I typ 30 minuter.
Hela familjen i princip krälade ut till sofforna istället. Väl där, när vi andra 3 motigt börjar piggna till, däckar Lillprinsen igen. Fick bli barnprogram för oss andra till frukosten plockades fram.

Både jag och "The Man" suddade bort våra sura miner och kastade på oss kläder och drog ut på långpromenad med barnen. Ut på näset. Skog och vatten. Och sol sol sol.
"En kaaaaaatt" ropade "Lillfröken" plötsligt urförtjust.
Okej, en ekorre var det faktiskt. Så himla söta dom är. Både ekorrar och barn förstås. :)
Var bara tvungen att provspringa med nya skorna. Gick mycket bättre än väntat.
Tyvärr är jag kass på att motivera mig själv så när jag såg en uppförsbacke bestämde jag mig för att provspringandet var slut.
Det är ju en dag imorgon också. ;)
Hoppas verkligen att jag kommer igång med löpningen. Heja mig nu för fasen.

Idag påbörjades den EFTERLÄNGTADE ommålningen av altanen. Äntligen äntligen äntligen.
Vitt vittt vitt med svart golv är det tänkt. Kommer bli sjukt fint!
Nästa renoveringsprojekt är redan spikat; förrådet är ombyggt och ska bli hobbyrum ( läs mitt pysselrum).
Har bilden av det färdiga rummet glasklar redan. Avskyr att vänta bara. :/

Medan pyret ( Lillprinsen) och "The Man" hängde på altanen drog jag och loppan ( Lillfröken) till min mamma där Lilleman W var och hälsade på. Blev massa timmar av skratt, trams, grimaser, lekar varvat med hysteri och pannkakor. :) Supermysigt.

Fick spela Lillfrökens favvis-bil-låt på högsta volym och tvinga henne att dansa hela vägen hem för att undvika att hon somnade pladask i bilen.
Väl hemma hann vi precis med att borsta tänderna innan hon snarkade på soffan.

Härs sitter jag nu. Med värst sommarkänslan. Sitter i skäddarställning- trots att benen redan är bortdsomnade- och ler för mig själv. Lugnet har infunnit sig.
Ge mig lite plockgodis-gröna grodor och geléhjärtan och mitt liv är perfekt! :)

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar