YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

10 april, 2010

Vad händer annars på torpet då?

. 10 april, 2010

Väcktes 7.30 av "Mamma" en varm liten hand på min kind och en puss. :)
Öppnade ögonen och möttes av vackraste tösen smil och solstrålar. Underbara morgon!
Inga spikade planer. Trädgårdpyssel skulle passa bra i det fina vädret.

För övrigt ber jag om ursäkt för den dåliga uppdateringen på bloggen.
Jag slutar själv följa bloggar när jag ser det är för få inlägg med allt för stora mellanrum. Men jag lovar, det kommer bli bättre!

Dels har det varit sjukhusvistelse för "The Man", vab om och om igen och allmän hysteri.
Just nu är vi inne i en period när dygnets timmar aldrig räcker till.
Och "Lillfröken" totalvägrar att sova i sin egen säng vilket innebär att hon ska nattas i soffan och dessutom ska hennes mamma tvunget ligga jämte ända tills mamma ger upp och tar med "Lillförken" in i mammas och pappas säng.
Detta har resulterat att jag numera går och lägger mig allt mellan 20 och 22.
Fritid, egentid? Vad var det nu igen?

Vad händer annars på torpet då?
Dagis går kalasbra! Jobbet går prima. Jag har hysteriskt roliga arbetskamrater! Skulle inte byta ut dem för allt smör i Småland.
Och bebisen i magen ja...Illamående, värsta humörsvängningarna är borta och likaså tröttheten som konstant fick mig att önska att jag vore en gravid björn som med all rätta kunde gå i ide till det var dags att föda barn.
Bröllopsformen jag trånat efter inför kommande ära som brudtärna är som bortblåst, men "Anjeska" har övertalat mig att det är legitimt att vara rund och go som kexchoklad. Jag är ju gravid. Annars hade jag ju varit en supertunnis...Eller hur? :)

Det ska bli superspännande med en ny liten, men sen att det innebär att det är jag som ska föda vår liten...eh...hm...det har jag valt att förtränga tills vidare.




0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar