YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

02 mars, 2011

En dag ifrån födelsedagsmaraton....

. 02 mars, 2011

Imorgon fyller söta syster år. Därefter öser det på med födelsedagar; lilleman W, svärfar, jag, mamma och så fina Lillfröken...Mars och April är ständigt fulla med födelsedagar.
Födelsedagar är skoj som bara den. Att ge bort paket är något av det roligaste som finns!:)

Som jag skrev i förra inlägget förlorade en nära vän sin man i helgen. Det gav mig så mycket tankar. Så snabbt allt kan vända...Hur skört allt är, som jag skrev...
Och ändå omges jag redan bara i mina familjer av par som inte pratar med varandra. Blodsband eller ej. Att någonstans leva i nuet, blicka framåt och någonstans bär med dig att det du ger en person idag kan vara det sista den personen får med sig. Är det kärlek eller är det ilska?

Lev här och nu, men glöm inte bort att livet går. Även en sekund är en del av ditt liv.
Jag ska försöka värna lite extra om mina närmaste relationer. Lägga energin där jag vet den värmer eller behövs. Inte låta fel saker, eller fel personer ta min energi. Jag måste hitta den där on/off-knappen.
På tal om måsten...matten måste jag fixa. Kvickare än kvickast.

Idag är första dagen på en vecka som här inte anas sjukdom. *peppar peppar*
På en vecka har vi haft förkylningar som härjat och så den dära kräksjukan...Fy rackarns...!
Dessutom blev det barnakuten med lillprinsen som efetr att han väl repat sig från kräksjuka ÅTER blir dunderförkyld och på det får öroninflammation...
Idag är han äntligen feberfri. Och ÄNTLIGEN är han sig själv igen. Att se han knappt orkade le...Stackarn.

Bord eöppna matteboken men började på att virka en kanin till tösabiten. Sa för en vecka sedan att den skulle vara klar på en dag....ÖH?

1 från Dej till Mej:

LindaK sa...

Vad önskar du dig på din födelsedag??? Kram på dig!=)

Skicka en kommentar