YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

10 november, 2011

Alla borde ha en egen "M".

. 10 november, 2011

Tänk så märklig kommunikation är. Och våra uppfattningar.
En typ jag tyckte var en av planetens roligaste visade sig förvandlas till en av världens märkligaste. Personen i fråga är helt det motsatta av vad jag trodde. Okej, inte helt...men nä...jag är besviken. Personen var inte alls så bra som jag fått det till. Vilken blåsning...eller vilka blåsningAR...

Ja, o så råkade jag ut för en annan märklig människa med. Intrycket av oskyldig som ett lamm blev snart en varg i fårakläder....eller vad fasiken man säger..Har NOLL gemensamt med människan o hoppas klara mig undan personen i fråga framöver.

Och sen så tar vi motsatsen: eller ja, jag fick ju bra vibbar redan från början av kära "M". Jag kan inte förklara hur men ganska genast på stationen i Ö-sund så var det något som gjorde att jag tydde mig till "M".
Jag ville lära känna henne bättre och de kommande tre dagarna i skolan var vi ihop hela dagarna mer eller mindre.
Jag kommer ihåg att jag på hemresan var lite låg för jag trodde att vänskapen inte var lika ömsesidig. Bara nån ide´jag fick för mig. Bestämde mig för att släppa det o låta saker ha sin gång. Jag hoppade ju på utbildningen för MIN skull. Nya vänner skulle bara vara en bonus.

Nu närmar sig nästa skolträff, på måndag.
Och då åker jag o "M" hela resan dit o hem ihop. Vi har kontakt 2 ggr om dagen MINST, och vid varje tillfälle sitter vi timmavis och när vi inte hörs av får jag abstinens.
Vi är så otroligt lika, fast hon har koll när jag inte har det.
Hon är en sån där som hur man än beskriver henne så blir det ändå inte tillräckligt rättvist.
Hon är så himlans bra o jag kan inte begripa hur jag klarat mig utan henne.
Och hur i hela friden skulle skolan varit utan henne?
Självfallet är det skolan som "knutit" ihop oss, men jag vet att det här är en vänskap som är intakt även bortsett från skolan.
Inför tenta med medicinska termer skickade hon under en kvart 3 olika inspelningar där hon rabblat orden, så jag kunde göra annat medan jag övade in tentaord. Och för att jag skulle ha hennes röst i skallen medan hon inte hade möjlighet att hänga med mig på FB.
Imorse kom det ett nytt röstmeddelande från henne. Det var en sång, med melodin; Tänk om jag hade en liten apa"...fast med mitt namn. Hon hade gjort om den till mig. Hahaha!
Borde försöka få in den här i bloggen minsann! Om det funkar.
Hon berömmer mig när jag själv trycker ner mig själv.
Hon vet hur jag fungerar, saker jag inte ens klurat ut om mig själv bara.
Hon har full koll på mitt dåliga lokalsinne. Det är ju dock en svaghet- för hon vet ju att om hon dumpar mig i Ö-sund hittar jag varken till skolan eller vandrarhem igen. :)
Listan kan göras precis hur lång som helst!
Hon är så galet bra! Alla borde ha en egen "M".

M- jag har sagt det 100 gånger men jag kommer säga det miljoner briljoner triljoner ggr till;
Du anar inte hur himlans bra du är! Jag kan inte säga det på ett annat sätt.
Tack för att du finns, för att du står ut med mig och för att DU ÄR DU!
På måndag drar vi på äventyr!

1 från Dej till Mej:

Tessiloooan sa...

Så härligt att läsa Katja å du är värd allt detta, varje liten uns...å jag blir alldeles rörd när jag läser om beskrivningen på din fina vän "M"
Kram!!

Skicka en kommentar