YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

03 november, 2011

Hemma hos oss

. 03 november, 2011

bara ett par sådana där tankar som kommit under eftermiddagen:

Jag suckar o stonkar helt hemma själv över att jag inte hinner med så mycker skola som jag hade behövt. Ändå finner jag mig själv med snoken i HM-katalogen under min dyrbaka skoltid.

Bestämmer mig för att baka. Trots att jag kanppt vet vad ett decilitermått är.
Saga pratar om 105 grejer medan jag ska mäta upp 5 dl mjölk. Kommer på mig själv med att säg: "Nu får man inte prata, för nu ska mamma räkna."
Hallå...till 5...det säger det mesta om både mitt siffer- och mattesinne....

Saga fnyser: "Du bestämmer inte över mig." Jag svarar: " Joho, det gör jag faktiskt". "Näää...jag bestämmer över mig schäääv."
Lite rart det där, så bestämd och så "vuxen" men själv, som i självständig...det kan hon inte uttala.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar