YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 februari, 2010

Sjuk- och lekstuga

. 25 februari, 2010

Måndagen började med snorig näsa, tisdagen fortsatte med hosta för att sedan på onsdagsmorgonen kompletteras med feber hos "Lillfröken".
Det märks så väl att "Lillfröken" anpassat sig till att alltid vara sysselsatt non-stop på dagis för inte många timmar hann gå i går morse när jag fick vabba innan mina lek-ideér var slut?!
Och jag som ändå hävdar att jag saknar allt annat än fantasi???
Gick in och jobbade 3 timmar i går på kvällen då "The Man" var hemma och rådde om tösen.
Fick massor av glada skratt tack vare mina helsköna arbetskamrater!


I dag har här inte alls handlat om jobb utan enbart, ja ENBART sjuk-och lekstuga.
Jag har konstaterat följande i dag;




Ge inte en Öppna-fliken-bok till barn under 2 år. De tror helt enkelt att luckorna inte ska vara där och drar därför bort flikarna. Därmed har hela principen med den typen av bok försvunnit!




Köksredskap- så som en sil-kan ju vara kul för barn att leka med. Räkna dock med att det aktuella redskapet kanske aldrig återfår sin ursprungliga form igen. Även om så efter bara 5 minuters lek.






0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar