YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

22 februari, 2010

Vi planerar ett äventyr!

. 22 februari, 2010

Kom hem från jobb och dagishämtning för si sådär en timme sen.
Kallt som rackarns i huset och det borde väl vara vettigt av mig att ge mig ut i garaget och hämta ved då "The Man" och "Lillfröken" är ute och skottar snö. Men nä...jag fryser hellre inne lite till än en kort stund i garaget.

Jag har påtalat förr att tiden är knapp för bloggen just nu.
Det kommer att bli bättre, men just nu tar jag det för vad det är helt enkelt. Jag prioriterar den så fort jag kan.

Måndag. Var otroligt svårt att komma upp i tid men efter 3 st 10 min snoozningar fick jag säg till mig själv att det minsann var bäst att sätta fart.

Måndag sätter alltid sina spår på mig. Måndagen går mest till att värma upp. Komma in i jobb-rutiner och det där. Effektivitet vet jag knappt om man ens bör nämna i kombo med mig och måndagar.

Hannah förgyllde min måndag i alla fall.
Vi fick bara så där en ide´om att vi borde åka till Ullared.
Och just som vi kom på det insåg vi vilken briljant ide´det var!
Det kommer bli ett äventyr!
Jag och Hannah har en tendens för att råka ut för det ena märkligare än det ändra...
Jag förmodar att bara bilresan i kommer stå för halva utflyktens äventyr!
Det kommer bli så otroligt kul!
Först siktade vi in oss på den 5/4, men det kändes så långt borta så i morgon ansöker vi om semester 30/3 istället!


Helgen, dagarna innan min Måndag med oeffektivitet och Ullaredsplanerande bestod av barnvakt och en tur till IKEA med "The Man" där vi strosade runt i nästan 2 timmar och planerade upp vårt drömkök och vårt framtida alldeles perfekta badrum.
Försökte- än en gång- vara en vänlig och kamratlig sambo och engagera mig i OS på kvällen, men precis som alla andra gånger jag gjort detta tappra försök, somnade jag på soffan och blir sedan väckt när det är dags att gå och sova. På riktigt.
Söndagen gick till städ, städ, städ och på eftermiddagen kom "Rutis" och "Anjeska".
"Anjeska"s närvaro fick mig att helt glömma bort min söndagsångest! Sånt gillar vi!



0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar