YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

28 januari, 2011

F som i FREDAGSMYS

. 28 januari, 2011

God afton!
Numera händer det så mycket så jag hinner inte med bloggen.
Barn froma som lamm men dagar inbokade nästan på minuten.
Som ung (yngre?) missade jag alltid att skriva dagbok när jag hade massor att skriva om, precis så har det varit nu med bloggen.
Kan inte annat än att försöka lova mig själv att försöka komma ihåg bloggen även när det händer mycket runt omkring.

Ja, det händer så mycket omkring mig just nu.
Jag har ÄNTLIGEN klurat ut vad jag vill bli och förhoppningen är att jag kommer in på lärarlinjen på högskola till nästa år. Nästa vecka ska jag träffa matteläraren och äntligen läsa upp min matte.

Jag har hittat en helt ny energi sen jag kom på vad jag bli "när jag blir stor".
Jag har så mycket ork och energi till saker jag inte orkat eller brytt mig om innan.
Att en så "enkel" sak kan ge så mycket. Så mycket mer.
Och mer och mer börjar jag släppa de saker som ger negativ energi.
Kanske för att jag ÄNTLIGEN lärt mig fokusera på det positiva.


Den här kvällen kommer spenderas i soffan med sambo och tösabit.
Gossen sover redan. "Lillfröken" brukar också sova vid den här tiden i vanliga fall. Men idag sovs det middag så jag tror det blir att hon lyckas hålla sig vaken till nya favoriten "Let´s dance".
Fredagsmyset vore ännu mysigare med en sötsak men kaloriintaget sprängdes redan i går när det bjöds på tårta hos "Biborka". Får försöka minnas smaken och be sockergudar om förskoning.

Antar att jag kommer somna i soffan hyfsat tidigt när inte godis kan locka mig att vara vaken. Blev en tidig morgon och iväg me barnen på "kyrkis". Jättemysigt med fika och "Lillfröken" förundrades av alla leksaker, sångstunden och gitarrspel och för att inte tala om alla pussel som fanns där.
"The Man" hämtade upp oss kl 12 och vi åkte vidare till fiket. Supermysigt!
Vidare från fredagsfikan åkte jag hem till mamma och fick där träffa min gamla barnvakt Britt. :)
Pratade minnen, skvallrade och pimplade kaffe förstås.

Väl hemma har jag mest hunnit leka doktor med "Saga" och nattat gossen.
Och nu, fredagsmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys för hela slanten! Okej, halva...För godiset saknas ju...Attans.

1 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

Grattis, till att du kommit på va du vill bli när du blir stor! ;) Det är minsann inte det lättaste. Men underbart att höra, den energin å glädjen måste du ta vara på, det kommer göra dig så gott min vän! Blir så glad av detta inlägget du skrev. Skönt när bitarna börja hitta sin plats igen. Stora kramar från "grannen"

Skicka en kommentar