YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

05 januari, 2011

Hurtbullen åt upp latmasken minsann!:)

. 05 januari, 2011

Supertrött efter nästan två timmar ute i kylan i kväll.
Förvisso var det både skoj och välbehövligt, men väl inne i värmen säckade jag och barnen ihop i soffan fullständigt.
Barnen somnade ganska kvickt. Jag borde passa på och lägga mig tidigt också nu när jag kan, men nja...tycker det är lite läskigt att gå och lägga sig innan "The Man" kommit hem.

Har varit en ganska lugn dag idag.
När vi vinkat hejdå till "The Man" bestämde jag mig för att julen skulle ut.
"Lillfröken" hjälpte till att samla ihop alla tomtar och snögubbar.
Alla fick snällt en kram och puss innan hon omsorgsfullt la ner dem i julsakslådan.
Julundanstöket följdes av havregrynsgröt. En ny favorit för både mig och "Lillfröken".
Medan vi satt och åt och snicksnackade med varandra och "Lillprinsen" låg intill o käkade på sina händer lika glatt messade S och undrade om vi ville ut och gå en sväng.
Latmasken skrek om nåd i mig men fasen...Jag skulle ju bli en hurtbulle i år och jag hade ju faktiskt lovat mig själv att jag skulle ut idag också.
Ner med gossebarnet i vagnen och "Lillfröken" på snowracern drog vi iväg i kylan och mötte upp S och hennes lilla A.
Blev promenad på nästan två timmar med massa prat om uppfostran, ork, skratt och så mestadels nöjda barn i pulkorna och vagn.

Behövde både få komma ut en sväng och samtidigt få skratta och prata.
Så glad att vi kom iväg.
Hurtbullen åt upp latmasken minsann!:)

1 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

Va duktig du är vännen, kämpa på!!! kram i massor ♥

Skicka en kommentar