YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

16 februari, 2011

Mossa i huvudet

. 16 februari, 2011

Precis hemkommen från träff numero 2 i föräldrakursen Ömsesidig Respekt. Skulle suttit längre fram...
Måste VERKLIGEN boka den där tiden hos optikern inom kort. Har otrolig huvudvärk och känner mig tung i ögonen och huvudet.
Märkligt nog har jag prioriterat bort nya glasögon i flera år nu...Man hittar ju alltid annat att köpa för pengarna. ;)
Att gå till optikern står och har stått på familjens " MÅSTE FIXA"-lista sen vem-vet-när...men nu har jag lovat mig själv att prioritera lysmaskarna när budgeten faktiskt finns.

Jag har befunnit mig i någon märklig period i livet. Jag tolkade det först som 2 barns-chocken, sen blev det en 30-års kris men sen insåg jag att det helt enkelt bara handlade om en livsanalys ...kan man säga.
Jag har funderat mycket på varför jag är som jag är.
Var mina personlighetsdrag kommer ifrån. Vart kommer mina svagheter vs styrkor i från. Vad vill jag förändra?
Kanske beror det på att jag brinner för att ge mina egna barn en trygg uppväxt med rätta redskap att bemöta det stora som kallas LIVET...
För att kunna analysera mig själv har jag även analyserat många i min närhet.
Det är både bra och dåligt. Man inser saker man kanske inte velat inse.
TROTS att bara den insikten borde få en annan att må bättre.
Det är inte jag, det är DU...istället för tvärtom, är min sanning.
Allt för många gånger. Med lite för många personer omkring mig.
Men jag låter det vara så. För nu.

Kanske kommer detta även från att jag går föräldrautbildningen.  Att analysera. Ibland analysera för mycket.

Insikten efter dagens träff var bland annat att...
På något sätt känns det som att det var lättare att vara förälder förr.
Utan analyser och  råd om allt från nattning till bokstavssjukdommar....
Vi föräldrar är numera så bra på att gräva fram vad vi måste bli bättre på. Istället för det vi redan gör bra.
Om jag kan göra lite mindre fel. Då är jag mer än nöjd!
Om jag kan göra ett mer rätt än ett  fel. Då är jag på rätt bana.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar