YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

05 januari, 2012

Idag blev ett fall

. 05 januari, 2012

typ stuuuuup...ner på botten. Har inte orkat prata, vara, andas...allt har varit för tungt och för oviktigt. Barnen har inte varit hemma på hela dagen...o tur var väl det. Eller kanske otur...kanske grävde jag ner mig när jag inte hade dom att pyssla om?

Hursomhelst...Passade på att kila bort till mamma på fm. Bara vara och dricka kaffe. Väl hemma, efter många timmars väntan dock fick jag äntligen mitt efterlängtade resultat i mitt journalprov: VG. Och poängen fick mig att häpna: 45.5 av 50?! Jag blev så himlans stolt så jag drog en ramsa högt för mig själv om hur jäkla bra jag fixat det. Jag gjorde så gott jag kunde och kände att jag hade koll men hade ändå inte förväntat mig ett så bra resultat. Irriterande när felen var miss med att sätta ut kommatecken, missat stor bokstav och nåt mer. Men ja, jag kan nog säg att jag har koll på hur man skriver journaler iallafall. :)

Det fick dagens moln att skingra sig lite och vips, en kort stund innan Lillprinsen skulle hämtas på dagis bestämde vi oss för att idag var det minsann dags att köpa nya tvmöbler. ÄNTLIGEN! Så "The Man" hämtade snottenTotten och lämnade han med mig medan "The Man" drog till IKEA. Eftersom "Lillfröken" varit hela dagen hos sin farmor kunde jag och gossen sitta o läsa bok och bara göra sånt han tycker om. Blev en jättemysig och riktigt rolig stund.

Nu är nederskåpen färdigmonterade och nästintill på plats. Imorgon hoppas jag att vi får upp väggskåpen. Som jag längtat efter att övertala " The Man" om att det är så här vi ska ha det ....Kanske kan jag äntligen sitta och titta på tv utan att störa mig på den trista tvbänken. :)

1 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

Underbart att det kom lite lycka insniglandes i livet hos dig nu när du kanske behöver det som mest. Då blir jag glad, tanken av att du skall känna å må pest gör liksom lite ont i mig, det är inte rättvist du fina lilla människa. Så är det bara! Möbler är alltid kul, va spännande...wiiieee!!
Träffade förresten din go amamma på jobbet häromdagen, ni är så goa hela bunten...känns som om jag känt henne i evigheter ;)
Stor kram å megaklapp på studieaxeln, du är bra...du måste bar afatta det lite själv med, det här kommer att gå hur bra som helst.

Skicka en kommentar