YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

20 januari, 2012

När man hittat rätt

. 20 januari, 2012

mår man så himla bra. Och det har jag gjort.


Jag har hittat mitt drömjobb!

Ni vet när man är så där manisk över nåt...jag fattar liksom inte varför inte varenda kotte läser utbildningen jag läser. Det är så himla roligt!!!
Mitt fritidsintresse är att plugga. Det låter säkert lite märkligt, men för mig är det LYX att krypa upp i soffan med datorn och plugga eller bre ut alla mina mappar och böcker över hela köksbordet. Jag brinner verkligen för det här.

Jag tror inte jag nämnt tidigare att jag nu är ute på min första praktik? På vårdcentralen.
Jag har endast måndag och tisdag kvar nästa vecka. Känns trist. Vill vara kvaaar! Jag funderade till o med på om jag fått vara där o jobba utan lön om jag inte hittar sommarjobb. SÅ kul är det. Dock tyckte inte sambon det var en lika briljant idé som jag. Vuxna behöver tydligen pengar?
Jag kan inte begripa att det kan finnas så många härliga människor på en o samma arbetsplats?! Jag har redan bestämt mig för att försöka få plats där även nästa praktik, ett par av veckorna.
Jag har verkligen fått praktisera som en "riktig" läkarsekreterare. Inte bara titta, utan fått vara med på riktigt. Fått "jobba". Så himla kul och lärorikt!

Men nu är det fredag.
Och för första gången på lääääänge har jag en RIKTIG fredagskänsla. Troligen för att jag inte suttit innanför husets väggar hela veckan. :)
"Lillfröken" avrundade kvällen med att spela mig halvt galen med barn-yatzy och "Lillprinsen" däckade kvickt efter frisörbesök och soffhäng.
I skrivandets stund är "The Man" ute och springer. galen? Jo jag vet....Jag tror det är just därför som jag älskar han så mycket. Han är min motsats. När jag sätter mig i soffan under dubbla filtar så drar han ut o springer 1,4 mil. och jag som drömmer om någon som kunde bära mig bara jag ska ut till bilen.

Annars är det nog mest bebisväntan som hägrar i skallen. Nästa vecka är det tänkt att jag ska bli moster till en alldeles ny liten tösabit. Håller tummarna på att hon kommer på fredag eller lördag så vi kan åka o hälsa på allihop. Känns overkligt att jag snart ska få hålla en pytteliten bebis igen. Gossen som var senaste tillskottet i släkten var ju halvvuxen redan vid födseln. ;)

Nä, nu ska jag plocka fram skolgrejerna!

Tjing!

1 från Dej till Mej:

LindaK sa...

Sommarjobb!!!!!! =) Hörs i veckan! Kram

Skicka en kommentar