YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

04 mars, 2012

När alla andra är flitiga

. 04 mars, 2012

då gör jag som jag alltid gjort...Jag fortsätter att vara lat.

Nu har jag o syster dragit igång ett kom i form-program. Inget bantarskit utan enbart hälsotänk!
Hon har hunnit springa på gymmet, idag hade svägerskan varit på Zumba...o ja...? Jag köpte en träningstidning o känner mig ganska duktig ändå. Fast ja...hur många tidningar får man bläddra i innan man bränt en kalori eller två...?
Jag borde ju...Jag är ju 30. Det går liksom utför...När jag blev 30 la jag allt med träning på is. Det kändes meningslöst. jag fyllde ju 30. Nu skulle man ju typ ändå dö. På riktigt, så kände jag.
Fast nu har jag ju insett att ett år gått, jag lever än...och den där förbannade vågen verkar inte slutat fungera....och inte min viktpåsamling heller.
Men ok...man kan ändå inte börja en söndag.
Det vet ju alla.
Måndagar is the shiiit för alla nya kom-igång-grejer. Så imorgon. Ok. Senast tisdag då. För imorgon så är det ju så mycket annat. Jag måste ju ner i byn. O så skulle ju ja o svägerskan fika med barnen och så är ju barnen lediga. Men på tisdag! Oj, javisst...på tisdag ahr jag ju så mycket...då skulle jag ju klippa mig o sen skulle vi ju till Växjö. Onsdag då?
Näää...onsdag blir liksom min enda vilodag denna veckan. Ska jag behöva ut o motionera då? Nä, jag får ta det på torsdag...javiiiiiiisst ja...attans. På torsdag så skulle jag ju....
Så här håller jag på.
Så slut på ursäkter. Nu gäller det. 12 veckor. Projektet finns att följa på systerns blogg.
Adios!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar