YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

27 februari, 2012

I år, i februari...

. 27 februari, 2012

precis som förra året, i februari...
kom den förbaskade vinterkräksjukan hem till oss.  I fredags var det "Lillprinsen", i lördags jag, i går "Lillfröken" och idag "The Man".
Sanering sängkläder, badrum, sovrum och tvättstuga har varit mitt kall idag...Äckelpäckel-kall. Förstås.
Jag klurar till o med på om det faktiskt inte till o med är så sjukt så att kräksjukan minsann kom nästintill på dagen i år, som förra året. Hursomhelst...
Vi har nu bestämt oss för att likväl som vi antecknar födelsedagar, påsk o jul o semestern i kalendern lägger vi nu till, förutom alla hjärtans dag, till vinterkräksjukan på kalendermånaden februari. Då vet vi när det är dags att proppa käften full med pepparkorn och duscha i (och dricka?) handsprit.

Afton!

1 från Dej till Mej:

Heidi sa...

Drick proviva å låt barnen dricka det varje morron åxå. Jag har alltid åkt på vinterkräksjukan varje år! Åxå i februari. Jag började dricka proviva i somras, för melisa sa att sen hon började me det för två år sen har hon inte vatt magsjuk. Så jag å kotten dricker ett glad varje morron å än så länge (peppar peppar) har vi sluppit. Värt att testa. ;)

Skicka en kommentar