YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

27 april, 2012

. 27 april, 2012

Barnen sover och jag har för första gången idag kunnat slå mig ner och luta mig tillbaka. Blir uttråkad 10 minuter efter nattning men är verkligen precis slut i knoppen. 

Pussade Saga godnatt och låg kvar en stund och kollade på lilla damen. Kan inte begripa att hon blir 4 år imorgon. Likaväl som det känns som igår när hon kom till oss, likaväl kan jag inte begripa att det funnits en tid utan henne i mitt liv. Och trots att hon är inne i någon otroligt påfrestande revolt så är hon det ljuvligaste lilla flickebarn jag kunnat få. Ljuvliga ljuvliga lilla S.

Idag var sista dagen på praktikplats 1 och 2. Som vanligt ska tiden bedömas utefter en viss lista med en rad avancerade punkter. Och för andra gången i rad kammar jag hem full pott på samtliga avancerade punkter. Inte nog med det...Jag får massa fina ord med mig inför framtiden. Om min personlighet, om mina redan breda kunskaper, om min ödmjukhet och mitt fina sätt att smälta in i ett arbetsteam.  
Alltid vemodigt att säga hejdå.
Hoppas kommande två veckor i Växjö på lasarettet blir MINST lika bra.

Imorgon vankas födelsedagskalas förstås och en afton med "Gladys". Kommer bli en prima lördag, alldeles säkert! 

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar