YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

06 april, 2012

När man står bredvid sig själv..

. 06 april, 2012

Har du gjort det någon gång? När man nästan lämnar sin egen kropp och iakttar sig själv?

För det har jag börjat göra himla ofta nu för tiden.
Jag ser saker jag missat tidigare. Jag ser saker jag önskar jag inte sett. 
Jag upptäcker saker som jag inte kan begripa att jag inte sett tidigare. Det är små o stora saker.
Och jag ser saker i mitt liv som inte blev riktigt som jag tänkt mig.
Jag ser saker som jag vill ha. Jag ser saker jag saknar. 
Jag får känslor och tankar som jag inte känner igen.
Jag får skratt och jag får ont i magen.
Hur kan allt bara vändas så märkligt upp o ner? 
På en dag? 
Jag inser så mycket saker. Jag inser liksom livet i stort. Bara så där. Vad det går ut på. 
Vad vitsen är. 
Nä, för flummigt...Ingen som fattar. Önskar det fanns en enda likasinnad någonstans därute, precis lika märklig som märkliga jag. 

1 från Dej till Mej:

Heidi sa...

Jodå, min fina vän....

Skicka en kommentar