YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

16 april, 2012

Saker jag insett eller inte begriper..

. 16 april, 2012

HUR i hela friden klarar folks hjärtan av att jobba heltid när man har barn? EN dag har jag nu kommit hem kl 17:30. EN TIMME O 30 MIN innan läggning. Mitt hjärta brister. Aldrig ska pengar få gå före mina barn. Jag klarar det inte. Och jag vill inte klara det heller. Och jag har som kall i livet att bevisa att man inte behöver välja mellan familj och karriär. Man kan kombinera dom båda.och om jag någonsin står i en ekonomisk situation som borde kräva att jag jobbar heltid, så offrar jag något annat materiellt. AMEN!

Det finns människor som har noll social kompetens. EQ heter det va?
Och så finns det dom som säger små saker som lyfter en annans dag. Som läkaren som skrek rätt ut när jag svarade på hans fråga om min ålder. Han gissade på max 23. Minsann. Detta ska jag för alltid minnas.

Vissa saker är på låtsas. Och vissa är på riktigt. Kanske måste jag lära mig att gilla det som är på riktigt lite mer. För min egen skull?

Jag imponeras över min förmåga att dra till mig ljuvliga människor. För minsann- jag har verkligen de allra bästa runt omkring mig. Jag skulle avlida utan sms och obligatoriska telefonsamtal från H & A. Så många dagar som blivit lättare, som avslutats med kramp i magen av skratt och förträffligt sällskap- allt tack vare dessa båda.
Vi ska vara 4-ever,ever,ever,ever,ever!

Gossebarnet sover efter intensiv lek och tvångskel. Tösabiten väntas komma hem efter liten kvällsutflykt med "The Man" ganska snart. Ska pussa och krama henne så mycket så mitt hjärta klarar av tiden utan henne imorgon också.



0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar