YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 januari, 2010

...och det där var tacken liksom

. 25 januari, 2010

Lämnade "Lillfröken" "på riktigt" för första gången i dag på dagis. Hon hann inte ens ge mig en kram innan jag stod ensam kvar med overallen och mössan fortfarande i min hand.
Jisses...Tösen har blivit stor.

"The Man" hämtade henne och allt hade gått jättebra under dagen, men hon hade vägrat sova middag och fröken hade fått ta ut henne från lilla sovrummet då hon mest av allt bara ville att dom sovande barnen skulle vakna igen.
Och så var det ju då en incident med killkompisen "V".
"Lillfröken" hade visst gett han på moppo...Hon hade slått en kastrull i lillgossens huvud.
??!!!
Men hon hade sagt förlåt och saken är nu ur världen. Hoppas jag!
Till saken hör att det var denna lillgosse som så glatt mötte upp henne vid grinden i kapprummet i morse när hon kom till dagis...och det där var tacken liksom: En smäll i huvudet med en kastrull???
Här ska övas på vänliga gester desto mer.

Var slut i bollen när jag kom hem efter endast 4 timmars jobb ( sista veckan med 50 % arbetstid kan jag samtidigt berätta) och möttes av ett knäpptyst hem. "Lillfrrken" hade bestämt sig för att ta en eftermiddagslur istället då hon vägrade middagsvilan.
Planen var att vi skulle i väg så snart jag kommit hem och införskaffa lite nya kläder till henne, men det får bli morgondagens måste istället.

Istälelt blev det min och hoppan-loppan "Lillfröken"s kväll. Vi har tramsat och skrattat som bara den.
Hon är sjövild! :)

Kan ju berätta att det är för jäklans kallt i huset och har så varit den sista veckan då veden tog slut. Vår luft-luft-grej värmer INTE upp huset såvida man inte lämnar varenda dörr öppen.
Vågar du gissa hur kallt det är i vårt badrum? INTE lockande att stå där näck o frysa häcken av sig. Nästintill så man snarare kör en raggardusch i diskhon.
Om man nu fått plats där...
Och för att inte tala om sovrummet....Jisses!
Man får verkligen en chock när man lägger sig under det förbanant kalla täcket...och kuddarna...dom är som iiiiiiiiiiis!
Eh...vart skulle ja komma...Jo...eh, en lång radda för poängen:
Idag hämtade vi ved och har nu full fyr i kaminen.

Nåväl...Imorgon är jag ledig från jobb och "Lillfröken" och jag ska bara vara hemma och mysa och busa hela dagen!
Ska bli så himlans härligt!

P.S: Om du tycker det är alldeles för länge sen foto var med i bloggen så kan jag berätta att "Lillfröken" avskyr att bli fotograferad. Eller åtminstone blir hysteriskt arg när hon inte får leka med kameran. Ska dock försöka fotografera. I smyg. Framöver...

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar