YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

09 januari, 2010

Vatten vatten bara vanligt vatten...

. 09 januari, 2010

är "Lillfröken"s nya favorit-sysselsättning.
Bada dockor, barbie, skedar...vad som helst. Ge henne en skål med vatten och hon leker i evigheter! "Schschsch..." säger hon och pekar på kranen.
Numera vägrar hon leka "fika" UTAN vatten i sina små kaffekoppar. Och att sitta och hälla vattnet från den ena till den andra koppen är även det en favoritlek.

Därmed var en av julklapparna vi köpte inte den bästa presenten...Jo, för henne möjligtvis, men inte så praktiskt om man säger så...
Numera har vi tvingats gömma hennes kaffebryggare.
Om hon får fatt i den ska det fyllas på vatten konstant. Det ska fyllas i varenda kopp som finns i huset. Och under lekens gång spills det mesta ut på golvet, på möbler osv...Och storarumsbordet får vi klä in i 4 badlakan medan den leken pågår.
I skrivandets stund ligger kaffebryggaren gömd under en stor handduk i badkaret. :)
Förfärliga föräldrar!

Idag har hon mest traskat runt i sin luciakrona, som hon för övrigt vägrade ha på självaste lucia, men idag vägrat ta av sig. Lucian har varit på ett hiskeligt humör i dag.
Men jag har förhoppningar om att hon efter middagsvilan är en smula på bättre humör.

Eftersom "The Man" jobbar helgen och jag tröttnade på att dämpa hungern med kaffe fick jag chocka min egen uppenbarelse och ställa mig och laga middag! Jisses, jag vet inte när det hände sist?!
Hur jag får mat annars? "The Man" står vid spisen förstås! Och om inte det så lever jag på smörgås eller nåt som inte behöver tillagas på spisen. Om jag så skulle behöva äta på tapeterna gör jag hellre det än lagar mat, i vanliga fall.

För att piffa till mina makaroner och min köttfärssås lite extra rev jag till o med en morot också. Chock nummer två! Vet inte när mitt väldiga gap råkade ut för en morot sist?
Förundrans tid är inte förbi?

En kopp kaffe och läsa favoritbloggarna blir nästa stunds avkoppling.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar