YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

22 december, 2009

Allt för tomten

. 22 december, 2009

Shit! Jag hinner verkligen inte blogga varje dag och det stör mig oerhört! Men vi får skylla på juletider...eller hur?
Idag var första dagen på en del av min jul-ledighet. Firade det med att fara till sötaste frissan och bleka bort allt mitt svart o istället bli mer brunhårig med färgkartans alla tänkbara slingor. Inte nog med det, jag unnade mig en volymtång dessutom.
Sötaste frissan är gravid. Jag-lipmaja-började förstås gråta när hon berättade. Jag blev så rörd!!! Det är nåt speciellt det där, med en bebis i magen! Det är ju början på det mest fantastiska man kommer uppleva i sit liv. Och en kärlek man aldrig kunnat föreställa sig!

Mamma/mormor passade "Lillfröken" under mitt firande av min första dag på jul-ledigheten. Som jag misstänkte spenderades det tid i badrummet då "Lillfröken" har blivit som tokig i att tvätta sin dockas hår med schampo?
Fast jag ser det som terapi. "Lillfröken" själv AVSKYR att tvätta sitt hår. Schamponera är ok, men jisses, hon vägrar låta en sköja ut schampot?
Men nu håller hon dockan upp o ner med värsta stårlen rätt i ansiktet på dockan så kanske, kanske...?

Kvällen har gått till julklappsinslagning. Tyckte aldrig att dom tog slut? Och då har vi ändå varit väldigt sparsamma i år med julklappar?

I morgon ska vi fira "riktiga" julen.
Vi alla åker till "Anjeska" och co och firar lillejulafton som om det vore den riktiga aftonen. Julmat, gnäll om mätta magar och tävling om vem som är mättast, julmusik, bus, skratt, tomte och massor av paket!!!
När tomten kommer måste man ju vara fin! Så för tomtens skull har jag gett mig på hårprojektet LOCKAR!
Halva huvet fullt med hårspolar...(hade visst inte tillräckligt med spolar hemma???)
Kommer sova APDÅLIGT i natt. Och dessutom får jag gå upp i ottan för att locka resterande av håret som inte hamnade på spolarna med locktången från -85...Jag kommer få panik och sitta och lipa av stress i morgonbitti.

Men som sagt...allt för tomten!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar