YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

15 december, 2009

Julkorten förökar sig

. 15 december, 2009

Jag har gnällt om att det är för kallt i huset så sedan i går har "The Man" eldat som en tok i öppna spisen.
Om du känner mig så behöver jag väl inte berätta att jag i dag istället stod och svor över hettan medan jag skrev resterande julkort? ( seriöst- jag skriver o skriver men de där julkorten måste föröka sig? Dom tar fasen aldrig slut???!)
Jag och min bror har NÄSTAN det gemensamt. Och "Anjeska" har också en släng av de där...Värme kan göra oss hysteriska! Lättirriterade som få!
Men då älskar jag ändå sommaren, fast mest under förutsättning att det finns någon form av vatten i närheten så jag kan bada närhelst det behagar mig.
Min bror däremot...jisses. Ca 5 ggr under en varm sommardag suckar och frustar han: F-n vad varmt det är. Jag orkar inte mer. Seriöst! Och så orkar han svetten ur pannan.

Hursomhelst...tanken var att jag på ett så beskrivande sätt som möjligt skulle berätta hur vi njutit av brasan i öppna spisen i dag. Hur mycket jag älskar knastrandet från veden och värmen som slår emot en i ansiktet.
Och visst, vi har njutit...fast det var nog mest medan vi sov i soffan hela familjen i eftermiddags.

Så nu, kära vänner ska jag göra ett nytt försök:
En filt, fantastiska Desperate Housewifes på tv och så brasan i öppna spisen. Nu! Nu ska jag njuta!

Svejs

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar