YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

10 december, 2009

Då funkar det

. 10 december, 2009

Halva dagen passerade och jag ville bara banka min skalle i skrivbordet...
Andra halvan har passerat med de motsatta känslorna- allt är underbart, jag vill aldrig sluta leva!

Halva dagen var rörig och påfrestande, andra delen av dagen har varit lugn , mysig och fylld med skratt.

Då funkar det.

"Lillfröken", om man kopplar bort hennes ogillande av ordet och innebörden av sova, är en klok och vis liten dam.
Idag har hon hjälpt mig att städa hela huset. Det är sant!
Hon har hjälpt mig tömma diskmaskinen, fylla tvättmaskinen, tömma tvättmaskinen, städat undan sina leksaker alldeles själv, "hjälpt" mig bädda sängen, vilket innebär att jag ska kasta överkastet över henne och ropa tittut, vikt kläder,ställt skorna fint på skohyllan...
Hon är verkligen superduktig! Och nej, jag tvingar inte henne :). Hon gör det alldels frivilligt och med ett leende på läpparna.
Att städa fick henne till o med att somna kl 21?!

I morgon ska vi ha en mysdag med "Lilleman W".
Målet med i morgon: att INTE ens ha i tankarna att slå huvudet i skrivbordet.

1 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

Naaaaw, va gullig hon är lilla Sötefröet ♥ Ni kanske kan städa varje dag om det får henne att somna tidigare ;))

Kramis

Skicka en kommentar