YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

12 december, 2009

Det var för en god saks skull

. 12 december, 2009

Jisses...Sitter och beställer julklappar i sista minuten till mor och farföräldrar. Deadline 14/12...
Kan ju inte dra för mycket detaljer runt omkring, men det är hur som helst ett himla pysslande.

För första gången sen jag vet inte NÄR, lyckades "The Man" natta "Lillfröken". Vi fick göra en "fuling"-vilket innebär att jag fick gömma mig tills dom gått in i sovrummet och sen tassa på tå tills hon somnat. Men annars hade de hära julklapparna definitivt gått i stöpet. Så det var för en god sak skull. ( allt för att lätta mitt samvete)

Har varit full rulle här sen i går annars.
Flexade hem en timme tidigare då "The Man" skulle ha föreläsning (hoppla vad det lät fiiint) i ett projekt han varit med i på jobbet och behövde börja tidigare. Jag hämtade lilla "Lillfröken hos mamma/mormor och även "Lilleman W" som jag fick äran att passa då "Lillebror" & "Biborka" styrde kosan mot Stockholm och Idol.finalen.
Att två så ändå små barn lyckas bli ovänner om precis allt och inget?
Jag fick en smärre chock?!
10 pennor, visst ska dom ha samma penna?
En varsin clementin, men "Lillfröken" fick för sig att "Lilleman W"s var godare och grät hysteriskt.
"Lilleman W" for rundor med dockvagnen, då ville så klart "Lillfröken" ha den. Och när "Lillfröken" hittade sin mini-synth, ja då kände faktiskt "Lilleman W" för att spela på den.
och att läsa en bok i hop, leka med en o samma leksak TILLSAMMANS? Nix...omöjligt.
Här var en himla massa fejder till klockan 16 d¨"The Man" kom hem och vi packade barn o oss själva in i bilen och for till affären.
Väl planerade mutor i form av godis och en varsin valfri( nästan) leksak.
"Lilleman W" valde en dinosaurie och "Lillfröken" hittade en pyttepytteliten docka som hon blev alldels förälskad i.
Okej..handla med 2 barn? Ännu en eloge till flerbarnsföräldrar.
Hemma igen så hade vi laddat upp med superduperbubbelbad. Alla dagens kusinfejder var som bortblåsta.
De lekte och skrattade och badade sig alldeles skrynkliga! Och efter badet åkte ju allt gott fram så då var de ÄNNU bättre vänner!

När klockan var slagen 20 kastade vi oss i soffan och letade febrilt efter "Lillebror" och "Biborka" i publiken. Jag flaxade framför tv:n och försökte peka ut för "LillemanW" var hans mamma och pappa satt, då dom skickat ett sms och förklarat.
"LillemanW" tittade troget ungefär 15 minuter innan han kom fram till mig; Du, alltså när ska mamma och pappa sjunga på tv:n?

:) Förklarade vänligt att dom "bara" tittar på dom andra som sjunger.

"Lillförken" somnade bara så där hux flux på mina ben i soffan vid 21 och efter en i härdig kamp mot klockan kunde inte "Lilelman W" stå emot John Blund mer vid klockan 22.30.

Behöver jag nämna att vi vuxna snabbt kastade oss i säng?

Var nervös för att lektanten skulle behöva gå upp i ottan i dag, men barnen tog sovmorgon!
"Lilleman W sov till 9 och 9.30 skickade jag in "Lilleman W" för att väcka "Lillfröken".

Med två barn som vill att man ska vara med på varenda lek är man i alla fall sysselsatt! Dagens timmar bara rusade!

Och minsann, då hann dom ändå med att sova en timme också!

Vid 16- tiden kom "Biborka" och "Lillebror W" hem igen. Kaffe och snabbgenomgång av gårdagen.
Jag önskar SÅ att jag varit med och fått kika på Idol-finalen LIVE!
Packade väskor och snabb genomgång av husets vrår så alla leksaker och övernattningssaker var nedpackade innan det var dags att vinka hejdå.

Känns faktiskt riktigt tomt här nu?


Min summering av att leva ett dygn med TVÅ barn:
Okej, i går var jag vettskrämd till att börja med.
Bråkar alltid 2 barn så mycket?
Hur kommer man på lekar eller sysselsättningar som roar 2 barn, samtidigt?
Men jo...jag står fast vid min önskan: MINST 2 barn öns
kar jag mig!
Gärna 3 dessutom. Fast det beslutet fattar jag i så fall UTAN att prova leva ett dygn med 3 barn.

Saknar dig redan,"Lilleman W".
Tack för att du kom och lekte med oss!
Puss & Kram





0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar