YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 december, 2009

Julfirandet fortsätter

. 25 december, 2009

De två dagar jag inte skrivit har varit galet roliga!
Självaste lillejulafton packade vi bilen och pyntade oss för tomten och for till käraste "Anjeska" med familj.
Varje år har jag drömt om att få fira jul med rejäl julstämning, barnskratt, massor av paket och äta julmaten vid ett fullsatt långbord.
Inte förrän vi slog oss ner för att äta så slog det mig; I ÅR, I ÅR var allt EXAKT så som jag alltid önskat mig! 8 vuxna och 3 barn! Den här julen vann överlägset över alla andra jular!

Vi packade bilen
, hämtade mamma/mormor och mormor/gammelmormor och åkte hemifrån vid 14. Samtidigt som vi kom kom "Lillebror" med familj också. Barnen busade medan maten började förberedas.
Jag som är äldst av den äldre generationen barnaskaran, kan ju tänkas så vid spisen...eh, nä...jag är rätt tafatt där som sagt, så jag höll mig till barn eller den "sociala trivseln" snarare.

Vid 19.30 stod vi uppradade i fönstret med alla barnen och tittade efter tomten. Ivrigast var nog jag och "Anjeska". :) Just som "Lilleman W" sa med gråt i rösten: Tomten kommer nog inte...
Så dök han upp!
Haha! Alla barnen skrek hysteriskt av iver och spänning och det knackades på rutan och pekades och flaxades!
"Lilleman W" rusade till ytterdörren. Bäst att se till att tomten inte går in i fel hus. ;)

Vi hade pratat om tomten konstant sen en vecka tillbaka med "Lillfröken" så hon var inte det minsta rädd. Men pussa tomten, som hon annars gör med alla andra, nja...det vågade hon inte.

När tomten gått gav sig barnen på resten av alla paket.
Okej, HÄR, just julklappsutdelningen...var väl inte exakt som jag hade fantiserat om att det skulle vara..
"Lillfröken" kastade sig på "LillemanW"s dator som han fått och grät krokodiltårar för att inte hon fick ha den. Sina egna paket glömde hon alldeles bort!
Efter en stunds dramatik så blev de båda kusinerna vänner igen och julfriden återintogs.

Vi som kallar oss vuxna, hade pratat om att vi skulle dricka vin och sitta och prata när barnen lagt sig...
När klockan var 22, som endast minstingen "Rutis" och vi vuxna var nog tröttare än de andra två barnen, så vi valde att avrunda lillejulafton och samla på oss energi sovandes till morgondagen istället.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar