YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

26 december, 2009

Men än är inte julfirandet över...

. 26 december, 2009

I går, på självaste juldagen var det dags för julmiddag hos svärfar.
På grund av tragikomiska släktförhållanden på den andra sidan så blev det bara vi- svärfar, jag, "The Man" och "Lillfröken" i år.

Var alldeles perfekt med lagad middag efter intensiva dagar!

Senare på kvällen blev vi en efter en förkylda och krassliga.


Sov så konstigt i natt...
Vaknade någon gång runt 01 och kunde absolut inte somna om. Störtomöjligt.
Och vips trodde jag att det var inbrott i huset.
Eller åtminstone en fönstertittare. Och då kunde jag inte somna om för det.
När jag höll på att äntligen somna en lång lång stund senare pep "The Man" : Jag är så dålig...
Viskade något medlidande och började om igen att försöka somna om...
Och just som jag somnat om så vaknade "Lillfröken" och var jätteledsen.
Hon var så förskyld. Stackars liten.
Hämtade in henne och killade henne en lång stund på ryggen innan hon somnade om.
Trodde aldrig att jag skulle komma upp i tid idag....

Men märkligt nog var jag inte så märkbart mycket tröttare ändå efter den knepiga natten.

Helgen är min jobbhelg och jag trotsade ömmande hals och snorig näsa och bestämde mig för att åka in och jobba ändå.
Men fick gå hem igen lite senare ändå.
Hade hopp om att kunna gå och jobba i morgon, men blir bara sämre.

3 gnälliga, snoriga i en alldels för liten soffa:
Där har ni min kväll på Annandagen.


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar