YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 december, 2009

Självaste Julafton

. 25 december, 2009

Jag och "The Man" tyckte det lät okej att sova på liggunderlag och "Lillfröken" i en resesäng.
Klockan hann nog bara bli 01 när jag första gången vaknade och var övertygad om att jag brutit ett revben eller två mot det stenhårda golvet.
Och så höll det på...Vaknade konstant med övertygelse att jag brutit/krossat, en axel, ett revben, en handled eller nacke...
Ska aldrig mer sova på ett liggunderlag i hela mitt liv!:)

Klockan blev äntligen 08 efter en lång dryg natt och jag hörde röster på nedervåningen. "Lillfröken" sov som en stock men med orden; "S, vill du leka med "Rutis", satte hon sig alldels groggy upp, nickade och sträckte upp de små armarna mot mig.

Barnen lekte hej vilt med sina julklappar medan vi vuxna sörplade i oss den ene efter den andre koppen kaffe.
Alla var vi överens-gårdagen kändes verkligen som RIKTIGA julafton. Och någonstans var det nog ändå vårt mål,
att allt skulle kännas som "på riktigt" även lillejulafton.

"Lillebror" och hans fam åkte vid 11- tiden ungefär.
Jag och min lilla skara samt mamma/mormor och mormor/gammelmormor stannade till 13.

VI hann precis hem till Kalle Anka.
Nåväl...det blev inte mycket tv för vår del hemma.
"Lillfröken" gav sig i kast med de gömda julklapparna under julgranen: talande dockor, kaffebryggare och "I drömmarnas trädgård"-dvd.

"Lillfröken" fick även ett prinsesstält och en lektunnel. Vad kunde jag då inte låta bli att göra? Möblera om på hennes rum förstås.

Klockan hann bli 17 innan jag på allvar fick slita mig i från inredningsprojektet och duscha och pynta mig om igen.

Vid 18 trillade gästerna in.
Farfar/svärfar, mamma/mormor, mormor/gammelmormor, "Lillebror", "Biborka", "Biborka"s
lillasyster "Mickilinskan", "Lilleman W, kusin "P" med sambo "C" och barnen "L" & " J".

Förutom att kusinerna "Lillfröken" och "Lilleman W" började slåss om "Lillfrökens" kaffebryggare, så flöt kvällen på och alla verkade ha en trevlig kväll.
23.00 låg jag och "The Man" på varsin sida sängen och var ganska nöjda att julen närmade sig sitt slut, ändå...



0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar