YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

02 oktober, 2009

Drama!

. 02 oktober, 2009

Japp, dagen må hända ha gått till lata nöjen så som kaffe, prat och lek med "Biborka" som kom och hälsade på mig och "Lillfröken" på förmiddagen. Efter att vi vinkat hejdå runt 15 fortsatte vi i lathetens tecken och gick och la oss i hop för middagsvila. Tanken var bara att jag skulle natta men nja...Ja somnade jag också.
Och jag kom att behöva den vilan!
När vi vaknade fixade "The Man" kaffe och "Lillfröken lekte intill honom i köket. Jag pratade i telefon och "Lillfröken" följde strax efter mig.
Hör "The Man" hojta mitt namn för FULL HALS och rusar in. Jag visste ju att det inte hänt "Lillfröken" något eftersom hon stod intill mig.
Rusade in efter honom men hittade honom inte? Öppnade ytterdörren och hittar honom på uppfarten.
"Det brann ju!"
Och så såg jag att han stod med vattenslangen och öste vatten över en IKEA-kasse...
Va?
Oooops....Mitt och "Lillfrökens" fel...eller en gemensam tabbe.
Jag hade ställt en IKEA papperskasse med massa papp på spishällen och "Lillfröken" hade visst satt i gång plattorna i ett oövervakat ögonblick...
Luktade bränt papper i hela huset och det gör det fortfarande kan jag berätta...
Adrenalinet rusade i kroppen och vi tänkte på vad som hänt om vi åkt hemifrån, eller om vi så bara gått ut i trädgården eller...
Ja, man hinner ju tänka miljoner otäcka tankar.

Idiotiskt påhitt att det inte finns barnspärrar på alla spisar. Kommer däremot ta bort vreden om vi så ska behöva använda tång för att sätta i gång plattorna i framtiden.

Jag har haft koll på det här innan, undvikit att lägga något på hällen som inte SKA vara där, dubbelkollat att inte spisen varit på efter att "Lillfröken" varit i närheten, men idag tappade vi kollen 2 sekunder...Det är otäckt när man tänker på vad bara dom 2 sekunderna kunde ha orsakat...



1 från Dej till Mej:

Trasdockan sa...

What??? fy va läskigt...usch ja, man kan inte låta bli att tänka på vad som kunnat hända OM...
Kram kram

Skicka en kommentar