YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

17 oktober, 2009

"Morsan, jag varnar dig...-utbrott"

. 17 oktober, 2009

Denna helg= "The Man"s jobbhelg. Dagen till ära vaknade ju så klart "Lillförken 06.30- i samma sekund som "The Man" lämnade hushållet.
Fasade för "Skrik till mamma får panik-utbrotten" men dom kom minsann aldrig. Istället har "Lillfröken" varit på ett nästan pinsamt bra humör hela dagen. Första utbrotten kom faktiskt inte förrän "The Man" ringde och sa att han var på väg hem.
Och det utbrottet var mer ett "Morsan, jag varnar dig...-utbrott",
alltså inte i PANIK-klassen.

Vi har läst ungefär 400 böcker, provat vinteroverallen som fortfarande passar även denna vinter eftersom jag köpte en alldeles för stor förra året, vi har rensat ut för små kläder, jagat katter, hoppat sönder stora sängen, hoppat lite i soffan, haft te-party, ätit, pussats, kelat i soffan, försökt tvätta bort det jag målade i hennes ansikte i går...smått panik- det var visst en superduperpenna- det går inte helt bort?!!!
En halvtimem innan "The Man" kom hem kom C förbi. Drack kaffe och småpratade innan "Lillfröken" krävde ensamrätt och vi fick istället ha teparty på "Lillfrökens" rum. Tyvärr fick vi inte mycket tid att prata då "Lillfröken" skrek rätt ut om vi sa mer än en mening till varandra. All fokus på prinsessan i huset visst.

Har helt snurrat i mig på julklappar och komemr på den ena efetr den andra bra ideén till julklapp till den och den. Måste bara se till att börja köpa nu så jag inte står där en vecka innan med för tunn plånbok och för lite tid. Vill åka till Ullared nästa helg, men "The Man" var inte helt övertygad...
Ska tjata tills han ger sig!

Har precis lagt "Lillfröken" och väntar på att "The Man" ska åka och köpa lördagsgodis till mig. :) Okej, det är ju nästintill en skam att inte ta sig ett glas rödtjut i dag men inget vin hemma och dessutom har ju Domus bättre öppettider än Systemet.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar