YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

30 oktober, 2009

Pestdagen nr 2 denna vecka

. 30 oktober, 2009

Suttit och glott in i skärmen i säkert ett flertal minuter utan att skriva...Varför vet jag inte riktigt.
har sett fram emot den här stunden idag.
Lite extra mycket just idag eftersom jag inte hann skriva i går...Men nu när jag väl sitter här är jag alldeles tom.
Eller försöker jag lägga band på mig själv för att inte börja ösa ur mig allt som bara kokar inom mig.

I går var det fullt ös på jobbet. Roliga arbetsuppgifter och vips var det ett urvecklingssamtal som skulle ta en timme, men som vips blev en timme och 45 minuter. Gick jättebra och jag har en chef som begriper sig på mig. Hör och häpna!
Det var ett jättebra samtal- självklart lite extra bar eftersom det bara var en massa beröm, inget annat.
Direkt efter jobbet åkte jag till käraste "Gladys". Jag har aldrig varit i sånt behov av att komma hemifrån och få bara vara som i går. Kaffe och ta-igen-prat. Lite vuxen prat, snack om framtid och stora och små saker.
Jag tror jag påtalat det ungefär 1000 ggr redan i bloggen och säkert nästan lika många ggr för "Gladys" själv; hur jäkla glad jag är att jag har henne. Och hur skönt det är att vår vänskap är så kravlös. Vi vet precis var vi har varandra. Enda nackdelen är att våra träffar alltid känns för korta. Men vi ska minsann ta igen det!
Kom hem igen runt 19 och efter rusande med "Lillfröken" la vi oss i soffan och tittade på Tv.
Från och med i förrgår
totalvägrar hon sin egen säng och även VÅR säng, så nu är det soffan som hon ska nattas i.
Gjord mig beredd på en evighetsnattning men vid 20.30 hade hon somnat sittandes intill mig. :)
21.20 tackade jag för mig och gick o la mig ja också.

Såg fram emot min lediga dag i dag och hade väldiga förhoppningar om sovmorgon..Icke. 07.00 var det upp med "Lillfröken".:)
Pestdagen nr 2 denna vecka= vaccineringsdags för "Lillfröken".
Läste noggrant på pappret BVC skickat hem där det stod att man skulle förbereda barnet. Att man skulle berätta att barnet ska få spruta och att dom förstår mer än vad man tror. Jajemen. Hämtade "Lillfröken", stannande henne mitt i hennes morgonrutin att jaga rätt på favoritkatten "Doris och förklarade med min varma mammaröst: Saga, idag ska du till doktorn. Du ska få en spruta i armen. Det kommer göra ont en liten, liten, liten stund. Men efter att vi varit hos doktorn ska vi åka och köpa en leksak.
Hon nickade och pekade på sin arm.

Förstod hon vad jag sa? Ja, ja vet inte...Skrek gjorde hon i alla fall stackaren när hon fick den där otäcka sprutan. Fy!
Men när vi berättade att det var dags att åka och köpa en leksak så glömdes smärtan bort och hon sprang i full fräs till bilen.

Det blev Iggel Piggel från "I drömmarnas trädgård". "Gubben", nallen...eller dockan....eller vad man nu ska kalla han är minst lika hög som "Lillfröken". Ser så roligt ut-oavsett om hon bär han i famnen eller i handen släpas han i marken.

"The Man" är i väg med jobbet och bowlar och äter gott.
Kvällen har spenderats med mamma/mormor på besök och dess för innan var vi på överaskningsbesök hos "Lillebror" och co.

När mamma körde härifrån vid 20 var det tänkt att jag och "Lillfröken skulle ha en mysig kväll i soffan framför Idol. Och jo då, mysigt blev det, men det var bara jag som tittade. "Lillfröken" somnade än en gång sittandes intill mig i soffan.

Var inte lika kul att ligga i soffan själv och dessutom tyckte jag att jag hörde massa konstiga ljud utanför så eftersom jag inte kunde höja volymen på tv:n får jag sitta här och i princip BANKA på tangentbordet för att överösta de konstiga ljuden som jag fortfarande inte vet vart de kommer i från...eller vad...eller vem...????...som orsakar de där ljuden???



0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar