YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

21 oktober, 2009

Saker jag lärt mig i livet

. 21 oktober, 2009

* Ödet slår tillbaka...( Jag kan fylla en bok med exempel )
* Ett brustet hjärta kan läka, men man kan få ärr...
* Jag klarar mer än jag tror...
* Efter regn kommer solsken...hur mycket man än inte tror det just då...
* "Varför händer bara det här mig?" Det gör det inte...Det drabbar masssor, men du har bara haft oturen att inte stöta på en annan människa i samma situation just då...
* I bland är gräset grönare på andra sidan...fast inte alltid för alltid.
* Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge...
* Jag har inte roligare än jag gör mig...
* Det är inte mig det är fel på, det är alla andra...
* Utan mina svagheter hade jag inte haft mina styrkor
* Slösa inte bort värdefull tid på att avundas alla andra...Du har ingen aning om vad som sker bakom stängda dörrar...Ingen är perfekt och därmed kan inte någon heller ha ett felfritt alldeles perfekt liv.
* Jag duger som jag är. Tjock? Jag kunde varit tjockare. För kort? Jag kunde varit kortare? För spontan? Jag kunde varit dryg och velig. Pratar för fort? Eh...att prata i slowmotion är fasen värre...Osv...
* Ju mer jag fokuserar på det positiva, desto mindre tid finns det att lägga på det negativa...
* Om du ler får du ett leende tillbaka. Oftast.

Saker jag inte lärt mig:

* Att man kan prestera och vara LAGOM, MITTIMELLAN.
* Att dåligt samvete kan äta upp mig.
* Att man blir trött om man sover mindre än 6 timmar.
* Att fokusera på det jag har istället för det jag INTE har.
* Att man som 28-årig kvinna borde kunna laga mer än en maträtt.

Ja...det var nog det jag kunde komma på precis just nu...


    

1 från Dej till Mej:

LindaK sa...

Ja en kaffe snart tycker jag. Hör av mig när narkosen inte är så förvirrande.=) kram kram

Skicka en kommentar