YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

28 oktober, 2009

Hemkommen

. 28 oktober, 2009

efter kvällsjobb.
Det är alltid någon märklig vånda inför kvällsjobb.
17.00 borde alla arbetsplatser stänga så man kan umgås med familj och vänner.
Hursomhelst, men kvällen gick av bara farten. Fick dessutom syssla med mina nya arbetsuppgifter och trivdes som bara den!
Väl hemma var det knäpptyst i huset. "The Man" nattar "Lillfröken". Jag hann inte ens säga godnatt. :( Och ännu värre-jag har alldels glömt att gratta henne på hennes ett och ett halv-års dag.
I morgon måste hon få en present! Och fyrdubbelt kramkalas.

Annars har det varit en märklig dag. Haft massa konstiga känslor och tankar. Minns inte ens vad och jag kan inte sätta fingret på vilken typ av känslor det varit som kommit över mig, men jag har helt enkelt inte känt mig riktigt som mig själv idag? Jag må vara en knepig typ, men det här förbryllar även mig?

Ser fram emot lugna kommande timmar fram till sovdags. Antar att det kommer bli mycket: "Tänk, i dag är det 1 1/2 år sedan hon föddes." " Undrar vad vi gjorde precis exakt just NU för ett och ett halvt år sedan." Tänk, om 6 månader EXAKT idag är det hennes 2-års dag." Och så självfallet...:" Tänk att hon är vår. VÅR ALLDELES EGEN!"

Och så hoppas jag på godis till det samtalet förstås. :)


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar