YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

02 oktober, 2009

F som i friiiidag

. 02 oktober, 2009

Är ledig hela hela dagen idag. Okej, ledig dag för att jag ska jobba helgen, men jag är ju ändå ledig!
"Lillfröken" sover än och "The Man" är på jobbet sedan länge.

Hann aldrig skriva i går kväll så jag får spinna vidare på gårdagen nu i stället.
Vid 13.30 kom "Lillfrökens" farfar för att sitta barnvakt en timme. "Lillfröken" klamrade sig fast vid mitt ben, tills farfar tog fram jordgubbar, då var det bara att pussa och vinka utan problem och gå.
Hade en kalasdag på jobbet. Sandra gav mig många skratt! :)

Väl hemma pratade vi bort om att åka och fika hos "The Man"s kusin med familj, men där var ingen hemma så det blev plan B, MIN PLAN: IKEA!
Inhandlade mutor till "Lillfröken" med hopp om att hon skulle vilja sitta i en kundvagn. Visst, det gick ju bra, tills hon var mätt och genast skulle ner på golvet.
Hej o hå! I väg i fuuuuull fräs.
Vi fick världens skrattanfall när denna lilla männsika som precis kan gå RUSAR genom hela varuhuset och pekar och tjuter av skratt åt allt hon såg.
Och blyg är hon inte utan stannade upp lite här o där och pekade och försökte kommunicera med både vuxna och barn.
Full av energi och ett alldeles underbart humör!
Okej, när det var dags att gå genom kassorna blev hon superarg! Men då fick vi köpa ny muta och vi kom faktiskt därifrån till slut.

Det är tråkigt att gå på IKEA med "The Man".
Jag påpekar allt jag tycker vi behöver  eller vill ha men han pratar bort det.
Antingen kör han taktiken man kör med barn: Men vi kollar där borta istället, där har dom kanske mer...eller klasssikern: Det kan vi ju köpa nästa gång.
Eller helt enkelt så byter han samtalsämne.
Han vägrar inse vikten av nya gardiner, nya filtar och vårt behov av badrumsskåp.

Nästa gång åker jag själv.

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar