YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

03 oktober, 2009

Nemas problemas

. 03 oktober, 2009

att stiga upp idag.
Beror det på att jag var utvilad eller kanske defakto att jag älskar mitt hus som står kvar trots gårdagens incident?
Det regnar, det gör inget och jag ska jobba en lördag. Inte det heller påverkar humöret.
Sådana här dagar vill jag ha fler av!
I dag kommer "Glada snickaren" och ska fixa det sista med ytterdörren. Isolering och lister eller nåt sånt där...Jag vet inte riktigt. Men klart kommer det bli idag i alla fall.
Och jag har redan sett ut kommande projekten.
Först och främst ett hål/ ett fönster ska sågas ut i väggen mellan hall och kök. Ett avlångt. Kommer bli superfint! Har hotat med att börja karva själv, det räckte med det hotet för att NÄSTAN få fram ett löfte om att det ska vara ordnat till jul i alla fall.
Det är ju länge för visso till jul, men som sagt...under det kommande året ska jag ju jobba på ordet TÅLAMOD.
Och så ska de där dekorlisterna upp i köket. Och det LÅÅÅÅNGT innan jul!
( dekorlister= lister som sitter under köksskåpen som döljer skåpsbelysningen för er som inte har eller för närvarande arbetar med köks-sortiment)
Och så vill jag ju fixa sovrummet...Men det vågar jag inte nämna riktigt högt här hemma. Än.
Jag håller mig till det där fönstret och listerna...åtminstone tills det börjar bli färdigt. Då ska jag påtala resterande projekt jag planerat.


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar