YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

25 oktober, 2009

Jag tror jag knäckt koden

. 25 oktober, 2009

Jag tror jag knäckt koden! Koden till varför min blogg har blivit en tråkmånsblogg
Svaret: Mitt liv flyter på!

När mitt liv flyter på så tänker jag inte så mycket. Jag bara är.
Alltså blir min blogg lidande när mitt liv är för bra.
Jobbet går bra, ”skrik till mamma får panik-utbrotten” är över (nästan), lön och barnbidrag är just insatt på kontot…Ja, det går bra helt enkelt. ”So far”!

Det behövs alltså orosmoln och bekymmer för att jag ska fylla bloggen med knepiga rader.
Eller lite halvskumma incidenter som ingen annan råkar ut för.

Fast jag behöver klart dom här bra perioderna också.
Och då får bloggen helt enkelt stå ut vid att vara en tråkmåns-blogg.

Den andra delen av sanningen är också att jag inte hinner med att fundera allt för mycket. Det är full rulle mest hela dagen och när alla att-göra-sakerna är färdiga är jag så trött så jag kan inte tänka klart.

Hursomhelst…

Snart jul! Okej, jag har insett att jag börjar komma till åren…för aldrig förr, inte ens förra året tyckte jag att oktobermånad var ens i näääärheten av jul, men nu! Nu känns det som att det är dags att inhandla en tomtedräkt och en finare julgran än den vi hade förra året..( den var en skam!!!)

Jag har dessutom lärt mig att planera ( ännu ett ålderstecken) och har som sagt var inhandlat ett par julklappar. Jag har även en del planerade inköp framför mig. Detta är så sjuuuukt olikt mig. Grädden på moset…eller döds-stöten (beroende på hur man nu ser det) är att jag inte ens tvingat någon att öppna någon av de inhandlade julklapparna än. Kanske lyckas jag med bravur med precis alla julbestyren i år.

Okej…skulle jag komma på mig själv med att stå och göra julmat då…då…

Jag är typen som avskyr söndagar. Det påminner mig bara om att helgen är för kort och hela söndagarna går till att försöka styra upp kommande vecka.
Men idag är undantaget! Först fick jag sovmorgon och sen när jag stiger upp är klockan ändå bara 08! Perfekt- utvilad men ändå nästintill uppe med tuppen! Och klockan har gått så himla sakta idag!

Vi har hunnit städa, kolla på fotboll i samlad trupp, fikat med ”Lillebror”, ”Biborka” och ”Lilleman W”. Och jag hann klippa ”Lilleman W”- blev en variant av kort tuppkam- som vi självklart kallade dinosauriefrisyr.
Nu däremot tycker jag att klockan kan öka på lite. Börjar bli himlans trött med tanke på att klockan bara är 18?!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar