YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

05 november, 2009

"The botten is nådd"

. 05 november, 2009

Knäppisdag...eller kanske "The botten is nådd"-dag?
har tänkt en himla massa...Slutgiltig tanke: Jag måste ta tag i mitt liv! NU!
30-års kris? Inte vet jag.
Ska hur som helst göra en lista på hur jag vill att mitt liv ska vara. Då blir allt lite mer realistiskt och jag kan se vad som är rimligt och inte och nödvändigt och inte.
Okej...nu låter ju detta himla dramatisk, men det är det inte. Det är inte stora förändringar, bara de små, som kan ge stora resultat.

Har snappat upp en reklamsnutt om casting för ett kommande program på kanal 5.
Shit, vågar jag? Eller vi?
Kanske?
JO, jag tror minsann jag ska söka...och skulle de ringa upp får man mer info och skulle det verka för komplicerat får man väl dra sig ur?
Kan ju tillägga att det handlar om pengar och i den här familjen har jag NOLL koll, så det lär ju bli ett kopiöst pinsamt inslag om man skulle komma med....Det är en skräck jag har, att det en dag ska bli offentligt vilken idiot på matte jag är! =) Jag är en total katastrof!!! PÅ RIKTIGT!

Men ja, just koll på pengar borde jag ha och då hade jag kunnat stryka den punkten från min förändringslista.
Jag får sova på saken gällande sökandet i alla fall...

Jag har sagt det förr...jag dras till allt annorlunda.
Jag förundras och imponeras av allt som inte är som allt annat. Som sticker ut från mängden.
Och oftast är det sånt som andra rynkar på näsan åt. Sånt, sånt gillar jag!
Det kan vara vad som helst- människor, filmer som jag inte alls är intresserad av egentligen men jag avgudar kanske effekter eller tekniker de använt sig av.
Det kan vara ett hus, en bild, ett klädesplagg...
Tillexempel när vi var i Bulgarien, halvfärdiga hus- jag älskade att titta på dom!
I Turkiet, äldre kvinnor, härjade av sol som hade en alldeles speciell gångstil...
Eller musik!
Ju mer galet och annorlunda, desto bättre.
Och när det gäller musik, om jag anar att "The Man" kommer att skrika rätt ut i protest mot just den dära låten, då vet jag att jag hittat rätt- då älskar jag den ännu mer! :)
Jag har ett nytt exempel!
Och dessutom tänker jag på gamla galna tider med min käraste "Gladys"!



1 från Dej till Mej:

LindaK sa...

Den var ju asbra=) hahah

Du, jag tänkte på det du sade med halvfärdiga hus eller gamla tanter...jag håller med. Jag vill ha det på bild, göra tavlor av det...fast rivningsbygge och gränder funkar också...hihihaha..

Skall du vara med i lyxfällan?=)

Skicka en kommentar