YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

08 november, 2009

Fars dag

. 08 november, 2009

Lilla familjen sover ännu.
Har tjatat på "The Man" om att han ska öppna sitt paket sen i fredags när jag kom hem med det, så du kan ju tänka dig hur ivrig jag är NU!
Det är något av det bästa jag vet- att ge bort paket!
Men jag kan ju gärna inte traska in med det innan "Lillfröken" vaknat. Och hon har antagligen planerat sova till middag i dag eftersom jag bara vill att hon ska vakna nu, nu, nu!

Till Fars dag tillhör ju frukost på sängen, men här hemma är frukost-utbudet knapert.
Låt oss se vad vi har att välja på...Barngröt, skinka, smör men inget bröd?
Ingen juice, men jordgubbsaft. Makaroner känns ju inte lockande klockan 09.00 kanske?
Kaffe dricker han bara på jobbet, så de 6 kopparna jag gjort får jag hinka i mig själv.

Ett glas saft och ett paket kanske? Och så härligaste "Lillfröken" och sen sambon förstås som har en ovanligt "bad hair-day" och kläder som jag inte vet vart i all världen jag hittat dom.
Nåja...

Efter vårt lilla saftkalas som äger rum så fort dom vaknat ska vi försöka rappa på och "Lillfröken" ska leka med mamma/Mormor medan jag och "The Man" åker till IKEA en sväng.
Efter att de sista gångerna haft "Lillfröken" med oss, ska det bli skönt att en gång kunna gå istället för småjogga och slippa att ha andan i halsen när man i sista sekund räddar en glasvas eller en lampa från att krossas mot golvet efter att små fingrar provar lyfta allt allt allt med önskan om att möblera om ett helt varuhus.


0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar