YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

08 november, 2009

Jag vill ha hit julen! Nu!

. 08 november, 2009

Hittade en lista hos Tant Kim . Perfekt för mig.
Under en stund kan jag stilla min längtan efter jul.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Tänka mig och tänka mig...Föredrar att vara ledig vid jul. ÄNNU mer när jag har barn.
Julen har blivit ÄNNU heligare!

Bakar du något till jul? Vad?
Eh...Förra året bakade jag lussekatter. Utseendet blev väl så där men...

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Utan för tusan!

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Både och.

Knäck eller ischoklad?
Faktiskt helst inget av det, men om man MÅSTE välja så blir det nog ischoklad.

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
En genomskinlig avlång box som jag fyllt med konst snö och i snön står två stycken tärnor. Locket där ljusen står i är silvrig. Har dock planer på att i år införskaffa en ny.

Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Både och.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Dom vill ja ha från brevbäraren.

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Rött, vitt och silver.

När julpyntar du hemma?
Alla stjärnor och stakar åker fram 1:a advent. Resten plockar vi fram runt Lucia.

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nix.

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Belysning!!!

Har du ett färgtema i granen?
Förra året var det silver. Blir antagligen samma i år.

Levande gran eller plastgran?
Plastgran då "Lillebror" är allergisk och mitt intresse för vattning av gröna saker är obefintligt. Skulle jag ha en riktig gran skulle den aldrig överleva till julafton!!!

Hur ser din julfrukost ut?
Äter sällan frukost, inte heller på julafton.

Brukar du göra någon aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv.?
Nej,. tar dagen som den kommer. Njuter!!!

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Sällan jag dricker glögg men i så fall blir det köpeglögg.

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Det som någon annan inhandlat.

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mandel i så fall.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner.

Vilken är din favoritjulskiva?
Absolute Christmas. Där finns de allra bästa!!!

Vilken är din favoritjullåt?

och


Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Svärfars Jansons

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Haha! Öh...pinsamt...öh...typ steka köttbullar? Räknas det???

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan.

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Ris à la malta

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Nä...

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
JULMUST

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Okej...nu börjar det bli pinsamt....Öh? Alla vet att jag är så ointresserad så jag tror aldrig jag bett om ett recept...av NÅGON!

Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
SJälvklart!

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Kan inte bestämma mig. Ferdinand kanske?

Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
Japp

Har ni tomte hemma?
O ja!

Köper du julklappar till många?
Nja...mittimellan tror ja...

Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Alla!

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Jag vill slå in dom själv!

Enfärgat julklappspapper?
Helst! Men inte till barnen!

Roligast att få i sin julklapp?
Hårda paket!!!

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Laptop!!!



0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar