YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

07 november, 2009

Min fredag

. 07 november, 2009

Förr i tiden när jag skrev dagbok så missade jag alltid skriva om det hände särskilt mycket vissa dagar eller något extra spännande.
Och det var alltid lika knepigt att behöva eller FÖRSÖKA återberätta det när det väl var dags att gräva fram dagboken ur gömmorna igen...
Så känner jag nu också...Efter att ha missat, eller undanskuffat bloggen i 2 dagar.

Okej, spännande vet i katten men lite kul ialla fall.

Fredagmiddag skulle jag ta vrålåket till byn och möta upp "Biborka" i jakten på den perfekta Fars-dag presenten till "The Man från "Lillfröken".
Stylad som om jag skulle på fest, ja det är ju sällan jag pallrar mig i väg utan "Lillfröken" så jag fick slå på stort den här dagen helt enkelt, for jag i väg glad i hågen!
I väg i bilen med hög musik för att överrösta gnisslet som bilen framkallar i tid o otid.
Den hoppar i vanliga fall, men märkte att den hoppade mer än vanligt.
I en sekund av tvivel bestämmer jag mig för att låta bli att köra genom korsning mitt i Älmhult med trafikljus och istället ta de mindre sidogatorna.
TACK O LOV för det beslutet säger jag bara...
Råkar bromsa- vilket bilen uppenbarligen inte tillåter att man göra- och den dör.
DÖÖÖÖR mitt i en sväng!!!
Eftersom allt svartnade på grund av min fullständiga panik kan jag inte återberätta exakt, men jag lyckas styra in f-nskapet till trottoaren och blinka. X antal minuter och bilar som kört förbi kommer jag på att det finns något som heter varningsblinkers (- hur fasen det nu stavas). Ringer i panik till "The Man" och drar en ramsa med alla tänkbara svordommar om bilen.

Lyckas efter min avreagering få i gång bilen, mer hoppandes än vanligt och hoppa mig rakt fram till en grusplätt, som blev min akutparkering. Sen låste jag bilen och gick därifrån. Med en stilla önskan om att den aldrig skullekomma hem igen...
( tro fasen att f-nskapet står på uppfarten igen och att "The Man" lätt som en plätt kunde köra hem den utan att den krånglade det minsta!!!)

Om jag hade kört i trafikljusen och blivit ståendes där...antingen hade jag börjat stoooooooorgråta och legat på golvet i bilen tills "The Man" kom och hämtade mig, eller hade jag helt enkelt bara hoppat ut ut bilen och gått därifrån. Antingen eller .

Nåja, letade mig tokig efter perfekta Fars-dag presenten men nja...blev inget spännande. Men ett paket i alla fall.
Passade på att unna mig själv en mascara och ett nagellack på grund av hur väl jag hanterat traumat med bilen.

Välbehövlig kopp kaffe hos "Biborka" innan "Lillebror" 3 timmar efter bilf-nskapet lagt av körde hem mig igen.

Kvällen förgylldes av plötsligt besök av kära syster yster med familj.
Självklart massor av godis och även lite disco vilket vi brukar roa oss med. Vilken tur att vi fått barn så vi kan skylla på att barnen vill dansa. :)

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar