YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

07 november, 2009

Och så dagen idag...

. 07 november, 2009

Vaknade vid 08 av söta lilla "Rutis" som pratade hela vägen in i vårt sovrum och väckte oss med stort leende.
"Anjeska" hade redan ordnat kaffe så jag hann precis ta mig en kopp innan det ropade "MA!" från "Lillfröken"s rum.
Och så var det härligt liv i villan igen.

Syster & co åkte ett par danser och timmar senare.
Planen var från början att "Lillfröken" skulle vara hos mamma/mormor medan jag & "The Man" skulle hitta på något men vi ändrade planerna till pyssel-projekt istället.
ÄNTLIGEN var det dags för att karva i väggen mellan hall och kök!!!
Blev ett 120x50 hål i väggen. Alldeles perfekt och så himlans fint!
Vi har inte hunnit måla och spackla hålet, men jag har redan kastat upp mina älskade värmeljus på rad! Supermysigt.
Det tog i princip hela dagen!
Min tidsplan var väl si då där 2 timmar på sin höjd, men efter att ha inkallat experthjälp- och tur var väl det- tog det ca 4 timmar allt som allt. Fint blev det! Och dessutom riktigt gjort!

Kvällen avrundades med besök av "Lillebror" med familj.
Söta "Lilleman W" kom och visade stolt upp en ficklampa han fått- "en ficklampa, som man kan lysa i mörkret med".
Började planera hans målning jag ska göra på en vägg på hans rum. Lutar åt att det blir två dinosaurier. Det gäller ju dock att lyckas måla SNÄLLA dinosaurier...vore ju trist om han plötsligt blir rädd för sitt rum.
Fila fila fila på idéer till snälla dinosaurier.

Jag och "Lillfröken" busade sen i soffan timmen mellan 19-20 men det var inte förrän hon fick ligga i vår säng som hon somnade. Hade god lust att krypa ner för natten jag också, men jag har ju faktiskt en blogg att sköta! :)

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar