YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

13 november, 2009

Vad sägs om efternamnet Winter?

. 13 november, 2009

Vi ska byta efternamn. Hur, var, när är oklart än, men ske-det ska det.
Har varit uppe för diskussion sen vi var oense om vilket efternamn "Lillfröken" skulle ha.
Jag gav mig, mot min egen vilja och har ångrat mig sen den dagen vi skickade in hennes papper.
Det blev "The Man" s efternamn.
Det passar henne inte. Okej, jag hade föredragit mitt eget efternamn hellre, men för att vara scyssta och enas är enda lösningen att vi tar ett nytt.
Mitt förslag är Winter. Visst ser det fint ut? Och visst låter det fint?
Anledningen- hörde efternamnet förra veckan och blev störtförälskad! Och dessutom finns "vinter" med i mitt efternamn ( -fast på finska) , så det skulle alltså hänga i hop med mitt nuvarande efternamn.
Jag gillar det! Nu ska jag bara övertyga "The Man" också.

1 från Dej till Mej:

Anonym sa...

Innan du försöker övertala din kille, kolla med patent o registreringsverket. Kan bli svårigheter om någon redan heter Winter.
Ni kan ta namn som har funnits i släkten men de måste ha funnits i 2 nedstående led.
Lycka till.

Skicka en kommentar