YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

28 maj, 2009

Att vakna på fel sida...

. 28 maj, 2009

kan förstöra en hel dag...Därför måste jag försöka sätta stopp för det där på en gång.
Jag har inte tiiiid att vara på dåligt humör.
Förvisso är jag en känslomänniska och har ett himla växlande humör. Jag är nog jättekul att ha att göra med när jag är hysteriskt glad, men mindre kul att vara i närheten av när jag är galet arg.
Fick sovmorgon och borde ju då vara pigg o glad som en lärka...Men antagligen hade jag behövt...tja...två dygns sömn till för att återställa sovklockan...
Upp som en dåre och börja röjja runt efter ett medicinrecept som absolut måste hämtas ut senast idag...Tror ni jag hittar det förbenade receptet? Nä, of course not!
Nu för tiden lagras annars recepten i datorn så att vi senila ska slippa hålla koll på viktiga papper, men min läkare körde visst stenåldersmetoden och jag borde klistrat fast det här receptet i pannan...
Efter att ha röjt runt i hela huset hittade jag till slut det i alla fall...Hur i helsike kan man lägga viktiga papper INNE I ETT ANTECKNINGSBLOCK???? I ett skåp som är ett " detta- är saker vi-inte-precis-behöver-men-inte-vet-om-vi-ska-slänga-skåp"
Jag är annars ordningsam...enligt mig själv och brukar ha en himla koll på papper efetrsom jag till o med glömmer att jag inte har något minne....
Men jag får nog ta o omvärdera mig själv...

Ringde Biborka som var på ett strålande humör. Jisses, vad fasen har hon vunnit på lotto eller?
Skojar bara, det är sånt där som behövs för att verkligheten ska slå en på käften...Plötsligt slog det mig att det är ju så himla mycket roligare att vara glad och att ha glada människor omkring sig!
Så...hej på dig underbara torsdag! Kom och möt mitt gladare jag!

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar