YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

28 maj, 2009

Dilemma

. 28 maj, 2009

Blev oooootrooooligt kaffesugen men slog mig själv på fingrarna och förde ett
ordlöst samtal med mig själv...
Saken är den att jag börjat vara vaken till 01.30.
Går och lägger mig mellan 23-00 men somnar då minsann inte...
Kan inte sova!
X antal ggr har jag förvisso hävt en o annan kopp innehållande koffein.
Har alltid sagt att kaffe inte påverkar min kvällströtthet...
Ytterligare en sak att omvärdera tydligen...
I natt när jag låg o vrålglodde på någon polis-fånga-tjuven-såpa och hörde både Lillfröken och The Man snarka tätt intill bestämde jag mig:
Inget kaffe efter 21 och tv: n ska stängas av senast 00.
Tro fasen att man är sur och krängd om man bara sover i snitt
4.5 -5 timmar per natt....?
Klockan är förvisso över 21...men EN kopp kan jag ta... Om jag dricker den fort märks det inte.
( ungefär samma taktik körs när jag har mina nyttighetsperioder:
svälj kakan hel så märks det inte)
*hämtar kaffe*
* passerade tv:n och fick syn på M. Persbrandt...ord är överflödiga*
Kikade på Aftonbladet. Där fanns en artikel om de tio bästa bloggarna.
TÄNK om min blogg hade varit med där.
Man kunde tipsa om sina favoritbloggar, men jag vore den enda som skulle tipsat om min egen så jag lät bli...
faktiskt.
Det blev ingen tårta idag för att fira mina 1000 besökare på bloggen.
Att leta efter det dära receptet i morse tog musten ur mig...
och dessutom tittade jag på medan sambon satte upp en torkvinda...
Det var också rätt jobbigt...
eller ja...
mest kallt då men...

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar