YtTiK tHe WiIiIiIiLd Cat

20 maj, 2009

Min låtsaskille

. 20 maj, 2009

Alltså fasen...jag är fortfarande låtsaskär...Eller om man säger så här: Om jag inte varit tillsammans med Lillfrökens pappa så hade jag varit kär i mr Jay. Mörka killen i videon. Kan fortfarande inte lyssna på låten utan att det killar i magen?!
Vet inte om det är låten i sig, mörka håret eller tänderna som gör det? Men lite låtsaskär är jag i alla fall!


Everything to Me

Men hade Jay sett mig nu hade jag inte haft en chans...!
Osminkad...GAAAH! Det är så att jag själv får rysningar av förfäran om ja råkar skymta spegelbilden. Mina extensions hänger på trekvart,har förvisso mina fina chinos på mig, men det kombinerat med en för stor trasig solblekt munkjacka....näääää...ingen hit precis.

Min fåfänga har varit ett himla bekymmer genom åren.
Jag går fortfarande inte ut osminkad och hämtar posten...Trots att vi typ har....10 meter till postlådan.
Vägrar utföra några som helst ärenden osminkad. Tror inte ens jag kört bil osminkad? Kan ju bli stoppad av polisen på vägen...
Alla ex kan intyga att det är fåååå ggr de sett mig osminkad...
För ett par år sen hade det eskalerat så pass så jag fick söka hjälp. Konstaterades att jag hade en variant av Dysmorfofobi/ BDD http://sv.wikipedia.org/wiki/BDD. Alltså en förvräng verklighetsuppfattning av ens utseende kan man säg...
Blev helt fixerad av allt med mitt ansikte! Slutade med att jag började komma försent till jobbet för att jag aldrig var nöjd med hur jag såg ut, och detta orsakade en massa olika ångest och stresssymptom.
Har knappt pratat om detta med någon.
Det var så många som slog bort det med " Du som är så söt", " Håll inte på att säg att du är ful, då blir jag arg på dig"....
Folk antydde helt enkelt bara att jag var larvig, överdrev eller liknande...
Ingen tog mig på allvar trots att jag bara mådde sämre och sämre.
Fick iaf hjälp av världens coolaste snubbe som snackade mig på rätt bana igen...

Jag har väl fortfarande en släng av det där beteendet men jag kan oftast kontrollera det nu.
Och va fasen...att ja vägrar hämta posten osminkad gör mig inte sjuk precis. Har ju bara insett fakta...Att ja ser förjävlig ut osminkad. =)

0 från Dej till Mej:

Skicka en kommentar